عمده چالش های زیست محیطی استان مرکزی ناشی از توسعه نامتوازن است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: عمده چالش های زیست محیطی استان مرکزی ناشی از توسعه نامتوازن و استفاده بی رویه و آسیب به منابع زیست محیطی است.

وی افزود: براساس مصوبات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای اراک مقرر بود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به شهرداری اختصاص داده شود که تاکنون فقط ۷۴ دستگاه تحویل شده است.

ابراهیمی یادآور شد: همچنین در همین راستا مقرر بود یکصد هزار تاکسی نیز گازسوز شود که این مصوبه هم عملی نشده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در زمینه ساماندهی خودروهای فرسوده تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو فرسوده در استان از رده خارج شده اما به علت عدم تامین اعتبارات این مصوبه ناتمام مانده است.

وی افزود: مخاطراتی که در سال های اخیر گریبانگیر استان مرکزی شده مشکلات زیادی در آب خاک، هوا و تنوع زیستی استان مرکزی به وجود آورده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل آلودگی در استان فعالیت صنایع آلاینده است تصریح کرد: در سال های اخیر مساله خشکسالی نیز به وضعیت نامناسب زیست محیطی استان دامن زده و مشکلات را دوچندان کرده است.

ابراهیمی کارنامی گقت: پاسخگویی به مطالبات مردم استان در زمینه داشتن هوا، آب و خاک پاک که از مهمترین حقوق مردم است با فعالیت و پیگیری یک دستگاه محقق نمی شود و برون رفت از شرایط فعلی نیاز به تعامل و همکاری تمامی دستگاه های مسئول و مربوط در این زمینه دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.