تولد نخستین نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اصغر غفار زاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شهریور ماه سال جاری، نخستین نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در استان مرکزی متولد می شود.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز فوق تخصصی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: از آنجا که نرخ ناباروری در استان مرکزی در مقایسه با میانگین کشوری بیشتر است اقدامات و فعالیت های خوبی در راستای افزایش باروری در این مرکز در سطح استان مرکزی انجام شده است.

غفارزاده افزود: از زمان راه اندازی این مرکز تاکنون دو هزار مراجعه داشته ایم و اقدامات موثری را در زمینه فرزندآوری انجام دادیم.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد عمل جراحی، ۴۰۰ مورد عمل «آی یو ای» انجام شده و از ابتدای سال ۹۴، مرکز ناباروری در مردان را نیز به بخش های مختلف این مرکز اضافه کردیم.

غفار زاده با اشاره به تعداد موارد انجماد و فریز جنین گفت: بیش از ۷۰ مورد انجماد و فریز جنین و نیز ۲۰ مورد فریز بافت بیضه و اسپرم انجام دادیم.

وی افزود: راه اندازی کلینیک سلامت جنسی برای اولین بار در سطح استان مرکزی و مرکز تشخیص بیماری های ژنتیکی از جمله اقدامات آتی ما در این مرکز است.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: این مرکز دارای بخش هایی همچون بخش تخصصی زنان و نازایی، بخش مردان و ناباروری مردان، بخش مشاوره و نیز بخش مشاوره ژنتیک است و متوسط هزینه هر فرد به منظور اقدامات درمانی در این مرکز از ۴۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.