کربلایی حسنی : مشارکت پذیری شهروندان ضامن توسعه و عمران شهری

به گزارش مرکزی دیلی ، حمید کربلایی حسنی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فرهنگ سازی برای مشارکت مستمر شهروندان در فعالیتهای شهری از جمله راهکارهایی است که توسعه یافتگی را در بدنه شهرها تثبیت می کند
وی اضافه کرد: امروز فرهنگ در جوامع به عنوان یکی از مولفه های توسعه یافتگی معرفی شده که نهادینه کردن آن در مشارکت پذیری شهروندان آثار مثبتی در رویکردهای شهرداری ها به جا می گذارد.
وی ادامه داد: شهرداری کلانشهر اراک نیز با درک حساسیت های فرهنگی موجود، ضمن شناسایی برجستگی های فرهنگی شاخص به دنبال افزایش میزان مشارکت شهروندان در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی است.
کربلایی حسنی بیان کرد: اجرای برنامه ها و سیاستهای فرهنگی و اجتماعی بازخوردهای مطلوبی در توسعه و آبادانی اراک به دنبال دارد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک افزود: اجرای نخستین جشنواره ملی کاریکاتور شهر من از جمله برنامه های شاخص فرهنگی شهرداری اراک در نیمه نخست سال جاری است.
وی اضافه کرد: این جشنواره در شش بخش ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، حمل و نقل و ترافیک، مبلمان شهری و شهر نشینی، پاسداشت فضای سبز شهری و پرداخت به موقع عوارض با هدف جلب مشارکت شهروندان در توسعه کلانشهر اراک برگزار می شود.
کربلایی حسنی افزود: دبیرخانه این جشنواره در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک مستقر شده و تا پانزدهم شهریورماه سال جاری آماده دریافت آثار هنرمندان کاریکاتوریست است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک اضافه کرد: به منظور تشویق و حمایت از ایده های نو و خلاق در توسعه شهری، شهرداری اراک جوایز ارزنده ای را برای برگزیدگان در نظر گرفته و آثار منتخب نیز در مراسمی تجلیل خواهند شد.
به گفته وی، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نیز در قالب نمایشگاه آثار هنری به معرض دید علاقمندان و شهروندان گذاشته می شود تا حساسیت پیامهای فرهنگی مرتبط با جامعه شهری بیشتر نمایان شود.
سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک یکی از ۱۲ سازمان زیر مجموعه شهرداری است که وظیقه جلب مشارکت شهروندان در برنامه های فرهنگی و ورزشی را بر عهده دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.