اظهارات استاندار مرکزی در مراسم هفته فرهنگی فراهان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – محمود زمانی‌قمی در مراسم هفته فرهنگی فراهان با اشاره به موفقیت دیپلمات‌های ایرانی در عرصه بین‌المللی گفت: این پیروزی شایسته رهبری، دولت و ملت بود و برتری ایران و انقلاب را نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در دورانی که درگیر تحریم‌های ظالمانه بود فشار بسیاری را تحمل کرد، اما در مقابل قدرت‌های جهانی ایستاد و پیروز میدان بود، افزود: هیچ تحریم و تهدیدی مانع توسعه کشور نخواهد بود. قدرت‌های جهانی و ۱+۵ تشنه گفت‌وگو با ایران بودند و ایران نیز منطق گفتمان را برای مذاکرات انتخاب کرد و به پیروزی انجامید.

استاندار مرکزی با اشاره به جلسات کنگره امریکا در خصوص ایران، این امر را نشان از عظمت و سربلندی ایران دانست و اظهار کرد: امریکا و کشورهای غربی معترف هستند که ایران کشوری قدرتمند است و این گواهی بر منزلت انقلاب است.

وی تحریم‌ها را عامل موثری در بروز برخی مشکلات اقتصادی دانست و با اشاره به اینکه همانطور که هشت سال دفاع مقدس استان‌های مرزی را دچار آسیب کرد، جنگ تحریم‌ها نیز واحدهای تولیدی کشور که در خط مقدم اقتصاد قرار داشتند را متحمل زخم‌های عمیقی کرد، افزود: در شرایط کنونی باید همه مسئولان برای جبران این زخم‌ها و چابک‌سازی کشور تلاش کنند.

زمانی‌قمی در ادامه به نقش آسیب‌زای دولت قبل در بروز مشکلات اشاره کرد و گفت: نمود کامل این نقش را می‌توان در روند مذاکرات هسته‌ای دولت قبلی در مقایسه با روند مذاکرات در دولت تدبیر و امید شاهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت به هیچ عنوان در پی ارائه آمار و عددسازی غیرواقعی نیست و قصد ارائه آمار اشتباه ندارد، تصریح کرد: با وجود اینکه در برنامه پنجم توسعه تلاش بر کوچک و چابک‌سازی دولت بود، اما دولت قبل ۴۹۰ هزار نفر را به عنوان کارمند جذب کرد و اینکار عملا وزنه سنگینی به دولت و کشور تحمیل شد.

استاندار مرکزی این افزایش ۴۹۰ هزار نفری را برابر با ۴۹۰ هزار تخلف قانونی عنوان و بر نظارت‌های بیشتر بخش‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: حضور افراد غیرکارشناس خود به بروز مشکلات فراوان کمک کرد.

وی افزود: اگر این تعداد کارمند به بدنه دولت افزوده نمی‌شد با نیمی از حقوق این افراد می‌توانستیم بسیاری از مشکلاتی همچون مشکلات شهرستان فراهان را رفع کنیم و حتی با سود یک ساله این ارقام می توانستیم در قالب تسهیلات ۵۰ درصد از کارخانه‌های نیمه فعال را فعال و جهت کاهش بیکاری گام موثری برداریم.

زمانی‌قمی پرداخت ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یارانه که مختص استان مرکزی است را یکی دیگر از مشکلات و کاستی‌های برجای مانده از دولت قبل دانست، در صورتی که با این رقم می‌شود زیرساخت‌های مورد نیاز استان را ایجاد و اشتغالزایی کرد.

وی ضمن اعلام رضایت از عملکرد دولت در سیاست خارجی و ابراز امیدواری در خصوص موفق عمل کردن دولت در بخش داخلی افزود: در ابتدای سال آینده شرایط بهتری خواهیم داشت و باید از فرصت ایجاد شده نهایت بهره را ببریم. ما در طول تاریخ سه فرصت بزرگ اقتصادی اعم از فروپاشی شوروی که می‌توانست فرصت مغتنمی برای بازرگانان ما باشد، سرنگونی صدام که می‌توانستیم حضور پررنگی در عراق داشته باشیم، همچنین سقوط طالبان در افغانستان را از دست داده‌ایم و باید در شرایط کنونی فرصت‌های خود را غنیمت شماریم.

استاندار مرکزی توافق هسته‌ای را یک فرصت ویژه برای کشور دانست و افزود: برای سرمایه‌گذاری جدید و ایجاد اشتغال باید از ظرفیت‌های قانونی بهره بگیریم. شرایط کنونی کشور با یک ماه گذشته برابری نمی‌کند و باید خود را آماده شرایط پس از تحریم‌ها کنیم.

وی پتانسیل صنعتی استان مرکزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با نقشه راه مناسبی باید سرمایه‌ها را جذب کنیم. بزرگترین مشکل کنونی کشور فقر و بیکاری است که می‌تواند حتی از دشمنان ما نیز خطرناک‌تر باشد. به همین دلیل باید از مجال ایجاد شده حداکثر استفاده را ببریم.

زمانی‌قمی با اشاره به هفته فرهنگی فراهان عنوان کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی کاری مثبت در استان مرکزی است که از سوی وزارت کشور نیز به عنوان اقدامی ابتکاری و باارزش جهت شناخت بسیاری از توانمندی های فرهنگی قلمداد شده است.

استاندار مرکزی افزود: داشته‌های فرهنگی شهرستان‌ها باید به جوانان منتقل شود و برگزاری این هفته‌ها فرصت مغتنمی در این عرصه است که کمک می‌کند مشکلات و نواقص را بررسی و بستر لازم برای حل آنها فراهم شود.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه استاندار مرکزی در خصوص ایجاد اداره تامین اجتماعی در فراهان و همچنین رسیدگی به وضعیت پایگاه‌های اورژانس استان قول مساعدت داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.