۹۰ درصد پرونده‌های شهرداری در دستگاه قضایی مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ است

به گزارش رکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، کیومرث محمودی پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین نشست مدیران و کارشناسان حقوقی کلان‌شهرهای کشور که در سالن جلسات شهرداری اراک برگزار شد، اظهار کرد: سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده که انتظار می‌رود همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این مهم گام بردارند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بیش از ۴۵۶ وظیفه بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است، تصریح کرد: اگر مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون حرکت کنند، قطعاً بسیاری از مشکلات کشور بر طرف خواهد شد.

محمودی تاکید کرد: هر فردی که مسئولیتی را در دستگاه‌های اجرایی به عهده گرفته باید از دانش روز استفاده کرده و در راستای توسعه شهری و استانی حرکت کند.

به گفته وی بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌های شهرداری در دستگاه قضایی به کمیسیون ماده ۱۰۰ و عوارض شهری مربوط می‌شود.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: قبل از ایجاد شوراهای اسلامی وظیفه عودت عوارض بر عهده وزارت کشور بود، اما پس از تشکیل شوراهای اسلامی این وظیفه بر عهده این نهاد گذاشته شد.

محمودی بیان کرد: پرداخت و دریافت عوارض ملی و محلی مهم‌ترین مشکل شوراهای اسلامی شهر‌ها با دیوان عدالت اداری به شمار می‌رود.

وی گفت: مدیران و کارشناسان حقوقی باید با جدیت و قاطعیت از حقوق شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی در دستگاه قضایی دفاع کنند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه مسئولان و مدیران باید در مورد احکام صادر شده در حوزه شهرداری‌ها توجیه شوند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی ۶۸ درصد از قوانین در دولت اصلاح شده است که متأسفانه اصلاح برخی از قوانین به بدتر شدن وضعیت موجود منجر شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.