توسعه گردشگری روستایی استان مرکزی در سال ۹۴

به گزارش مرکزی دیلی، سید حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، از برنامه‌ریزی منسجم این مجموعه جهت راه‌اندازی تور گردشگری با محوریت گردشگری روستایی خبر داد و گفت: سال گذشته لیست روستاها و مسیرهایی که قابلیت گردشگری دارند با همکاری فرماندهان شهرستان‌ها جمع‌آوری شده و در حال تکمیل است.

وی از تقسیم‌بندی روستاها در قالب گردشگری فصلی، طبیعت‌گردی و نیز بر اساس امکانات موجود جهت مدت اقامت خبر داد و افزود: به عنوان مثال در روستای انجدان با وجود امکانات و کمپ‌های اقامتی گردشگران می‌توانند حداقل یک شبانه‌روز در این روستا اقامت داشته باشند و یا از آبشار گیسوی نراق می‌توان در فصل بهار بازدید کرد.

معاون میراث فرهنگی روستاهای استان مرکزی را بکر و کم‌نظیر عنوان و بیان کرد: گردشگری شهری به تنهایی جوابگوی نیاز انسان تنوع‌طلب امروز نیست و بسیاری از شهر‌ها و کشورها با واقف بودن بر این امر در راستای گسترش گردشگری روستایی گام برداشته و در این حوزه موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کرده‌اند.

حسینی به اقدامی که در خصوص مشخص شدن ۳۰ مسیر گردشگری در سال ۱۳۸۹ انجام شد اشاره و در این خصوص اظهار کرد: مدت زمان اقامت، مسیری که باید جهت رسیدن به مکان مورد نظر طی می‌شد و دیگر اطلاعات مورد نیاز در قالب پکیج در اختیار گردشگران و دفاتر خدمات گردشگری قرار گرفت اما، به دلایلی این کار متوقف شد.

وی ادامه داد: با فرماندهان شهرستان‌ها رایزنی جهت تخصیص اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های روستاهای مدنظر صورت گرفته تا با استفاده از تجربیات گذشته و همکاری مسئولین بتوانیم شاهد رونق این حوزه از گردشگری و ایجاد اشتغال باشیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان به اهمیت تبلیغات جهت رونق گردشگری اشاره و بیان کرد: در این خصوص با برخی از دفاتر خدمات گردشگری صحبت شده تا مکان‌های گردشگری استان مرکزی بیش از پیش شناسانده شوند.

وی از عزم جدی میراث فرهنگی جهت راه‌اندازی تور گردشگری سخن به میان آورد و تأکید کرد: این مجموعه در رابطه با رونق گردشگری برنامه‌ای بلندمدت دارد و راه‌اندازی تور گردشگری در سال جاری در همین راستا خواهد بود.

حسینی به تشکیل کمیته گردشگری روستایی در خمین اشاره کرد و افزود: این کمیته با هدف شناسایی روستاهای مستعد جهت گردشگری و راهنمایی گردشگران به زودی در کل استان راه‌اندازی خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.