برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک مرتضی امیدی بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزاد‌سازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد هدیه‌ای الهی به مردم غیور ایران اسلامی در دوران سخت دفاع مقدس بود که با نصرت و پیروزی رزمندگان اسلام به پایان رسید و افتخار دیگری در دفتر شجاعت‌ها و تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی در کشور رقم خورده و با توجه به اینکه باید رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی سینه به سینه و نسل به نسل به جوانان منتقل شود، گرامیداشت سوم خرداد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: فتح خرمشهر، فتح ارزش‌هایی بوده که مغفول مانده است و این ارزش‌ها باید در جامعه با روحیه جوانمردی و عشق به میهن نهادینه شود.

امیدی گفت: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد رویداد مهمی در تاریخ کشورمان است که باید با اجرای برنامه‌های مناسب و پر محتوا یاد و خاطره شهدای این روز را گرامی داشت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های سالگرد فتح خرمشهر باید با کیفیت بیشتر نسبت به سال‌های قبل برگزار شده و تبدیل به یک همدلی، وفاق و امید بیشتر در جامعه شود، بیان کرد: با توجه به تقارن هفته جوان با سوم خرداد برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان با رنگ و بویی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری بیش از یکصد برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت سوم خرداد ماه در سراسر استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با همکاری هیئت‌ها، ادارات و شورای بسیج ورزشکاران در تمامی شهرها و روستاهای استان برگزار خواهد شد.

امیدی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ایجاد روحیه نشاط در مردم این شهر عنوان کرد و ادامه داد: فتح خرمشهر، رخدادی عظیم و جاودانه است و اجرای این برنامه‌ها ظرفیتی برای ایجاد نوعی فرهنگ در راستای یادآوری این رخداد تاریخی و ایجاد نشاط در جامعه است.

وی برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان در بخش آقایان و خانم‌ها، همایش‌های پیاده‌روی و کوهپیمایی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در کنار مزار شهدا، برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری در رشته‌های مختلف، غبار‌روبی مزار مطهر شهدا، اعزام جامعه ورزش به مناطق عملیاتی، برپایی نمایشگاه و… را بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام کرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.