برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت هفته زن در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، مجتبی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در موزه مفاخر اراک برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف تکریم و حفظ حرمت بانوان هنرمند صنایع‌دستی و رونق بخشیدن اقتصادی به تولیدات صنایع‌دستی برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دو کارگاه تخصصی نیز برگزار می‌شود که شامل اشتغال خانگی، هنر سنتی بانوان و کارگاه آموزشی تخصصی منبت و تولیدات موزه‌ای است.

رضوانی گفت: برای این نمایشگاه ۳۰ غرفه پیش‌بینی شده که در آن صنایع‌دستی در رشته‌های منبت، معرق، پوشاک سنتی، میناکاری، پیکر تراشی، قلاب ‌بافی، نقاشی روی شیشه، عروسک‌‌سازی و دیگر رشته‌های هنر به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور استان مرکزی در نمایشگاه فرهنگی خلیج فارس خبر داد و گفت: به مناسبت روز ملی خلیج فارس نمایشگاهی در سالن وزارت کشور برپا می‌شود که در آن تولیدات صنایع‌دستی مرتبط با خلیج فارس به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به حضور استان مرکزی در این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه دو قالیچه بافته شده با موضوع خلیج فارس به نمایش در خواهد آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.