انجام طرح ملی “شیوع‌شناسی مصرف روانگردان‎ها” در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، کیانوش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به این طرح اظهار داشت: ‌این پیمایش با هدف دست یافتن به آمار واقعی از ویژگی‌های مصرف مواد مخدر و الگوی مصرف آن ‌با همکاری مشترک سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ شیوع شناسی اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جمعیت عمومی کشور در همین گروه سنی انجام شد که نرخ شیوع ‏اعتیاد در جمعیت عمومی در آن زمان به دست آمد.

امینی با اشاره به نرخ شیوع اعتیاد در استان مرکزی در سال ۹۰ گفت: با توجه به برآورد شیوع شناسی جهاددانشگاهی در سال ۹۰ استان مرکزی در زمره استان‌های کم شیوع دربحث اعتیاد معرفی شد.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: به دست‌آوردن اطلاعات دقیق نقش موثری در تصمیم‌گیری‌‏ها و برنامه‎ریزی‎ها داشته زیرا وجود امارهای درست یکی از شاخص‎های اصلی برای توسعه یافتگی است.

امینی با اشاره به اهمیت شیوع شناسی گفت: کشورهای توسعه یافته بحث‌های شیوع شناسی را از دهه ۷۰ آغاز کرده و به‌صورت مستمر انجام می‌‏دهند، در ایران نیز این طرح برای به دست‌آوردن اطلاعات درست به منظور برنامه‎ریزی‌‏های صحیح انجام می‎شود.

وی افزود: استان‌مرکزی در اجراء این طرح‌ناظر منطقه‌ای استان‌های اصفهان، قم، چهارمحال بختیاری‌وکهکیلویه و بویراحمد بوده و این طرح از خردادماه در استان مرکزی انجام می‎شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.