برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان شازند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، امین کمالوندی، پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان شازند که با حضور کتابداران و شهرداران این شهرستان برگزار شد، گفت: در کنار آموزش و پرورش، باید در زمینه کتابخوانی فرهنگ سازی شود و دانش آموزان به دوستی با کتاب تشویق شوند.

وی توجه به بخش کودک و نوجوان را مهم برشمرد و اظهار کرد: توجه به نیازهای فرهنگی کودک و نوجوان، توجه به آینده کشور است چرا که با بالا رفتن سرانه مطالعه می توان فرزندانی با اطلاعات بالا و فرهنگ غنی تحویل آیندگان دهیم.

کمال وندی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان حق دارند در فضایی آرام و راحت مطالعه کنند، گفت: شاداب سازی فضای کتابخانه ها و راحت سازی صندلی آن ها، از نکات قابل توجه در این زمینه است.

وی با بیان اینکه شهرستان شازند در استان به عنوان دومین شهرستان کتابخانه دار است، افزود: استان مرکزی با توجه به جمعیت از کمبود کتابخانه رنج می برد که این مساله باید به دست خیرین، مسئولین ذی ربط و شهرداری ها حل شود.

مدیر کل کتابخانه های استان از دوشیفته شدن کتابخانه های شهرستان شازند خبر داد و افزود: افتتاح کتابخانه در پارک بانوان شهر مهاجران، نصب دوربین در کتابخانه شهر هندودر، افتتاح نمایشگاه کتاب در هفته فرهنگی شهرستان و واریزی سه ماهه شهرداری ها به حساب کتابخانه ها، از دیگر برنامه های آتی اداره کتابخانه ها در شهرستان شازند است.

وی با اشاره به شهر آستانه که یک شهر مذهبی و توریستی است، گفت: تنها مرکز فرهنگی این شهر کتابخانه آن است که بهتر است از همین امکانات کم بهره مند شویم و برنامه های فرهنگی متنوعی را در آن برگزار کنیم.

کمالوندی با اشاره به ۱۲ کتابخانه در سطح شهرستان، گفت: پنج هزار عضو کتابخانه در این شهرستان با توجه به جمعیت بالا و رتبه دوم در استان بسیار کم است.

گفتنی است کمبود نیروی کار، بازسازی ساختمان کتابخانه ها، شاداب سازی کتابخانه ها و ایجاد فضای سبز، از جمله مسائلی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.