دولت قطار شهری را به اراک بازگرداند

به گزارش مرکزی دیلی ، مهدی زندیه‌وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با دفاع مستند و مستدل در کارگروه امور زیربنایی دولت، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر لغو مصوبه هیئت دولت در مورد مترو اراک، تصویب نشد و این طرح مجددا در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های مقیمی استاندار سابق و به استناد آلوده بودن هوای شهر اراک و نیاز به مترو به عنوان کاربردی‌ترین سامانه حمل و نقل عمومی، طرح قطار شهری اراک در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۳ به تصویب هیئت دولت رسید، اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با ارسال نامه‌ای لغو این مصوبه را خواستار شده بود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی افزود: با عنایت به اهمیت اجرای این طرح و با استناد به آلودگی هوای اراک و مطالبات مردمی، موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و در جلسه ۱۳ اردیبهشت ماه کارگروه امور زیربنایی دولت مطرح و پس از دفاع از ضرورت اجرای این طرح، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لغو و اجرای این طرح مجددا در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای انعکاس به موقع مطالبات مردمی در این زمینه گفت: انعکاس مطالبات مردمی مبنی بر ضرورت اجرای طرح قطار شهری در اراک توسط برخی از جراید و سایت‌های خبری موجب شد که معاونت استانداری با پشتوانه محکم‌تر در جلسه کارگروه امور زیربنایی دولت شرکت و از طرح مذکور دفاع کند.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: تصویب طرح قطار شهری اراک در هیئت دولت حاکی از آن است که این طرح با اعتبارات ملی در یک مقطع زمانی مشخص اجرا خواهد شد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.