تاکید سرپرست استانداری بر نابخشوده بودن گناه استفاده از فضای شوراها برای منافع فردی و جریانی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن‌بیگی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان زرندیه اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نمایندگان مردم در حوزه مدیریت شهری و روستایی باید در مقابل مطالبات مردم مسئول و پاسخگو بوده و این مطالبات را تا محقق شدن پیگیری و دنبال کنند.

وی تصریح کرد: شورا از بطن مردم برخواسته است و اعضای شورا باید بدانند در برابر مردمی که به آنها رای داده‌ و اعتماد کرده‌اند، پاسخگو بوده و مسئول هستند.

سرپرست استانداری مرکزی اساس کار شورایی را برنامه‌محور بودن دانست و تصریح کرد: تقویت همدلی و اتحاد برای داشتن یک برنامه مدون اساس کار شورایی است و اعضای شورا با داشتن برنامه می‌توانند به موفقیت در امور دست یابند.

حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه شوراها از طریق تعامل و هم‌اندیشی به تبلور و بلوغ اجتماعی می‌رسند، بیان داشت: شوراها به عنوان پارلمان محلی باید از ویژگی‌هایی چون توجه و احترام به تفکر جمعی و توجه به آرای اکثریت برخوردار باشند.

وی گفت: امروز نظارت بر حسن اجرای فرآیندهای توسعه شهری و روستایی، ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو و پویا به منظور ایجاد و فراهم کردن محیطی سالم و مناسب برای رشد و شکوفایی و بلوغ فکری شهروندان از مهم‌ترین وظایف شوراست که می‌طلبد اعضای شورا به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو در سال جاری، بیان کرد: استفاده از امکانات و فضای شوراها برای منافع فردی و جریانی در انتخابات گناهی نابخشودنی است.

حسن‌بیگی اظهار کرد: شوراها باید امانتداری از رأی مردم و ایجاد فضایی برای حضور حداکثری و پرشور انتخابات را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار زرندیه نیز با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی حلقه‌های رابط دولت و مردم هستند، گفت: شورای اسلامی با تقویت اعتماد عمومی و با تکیه بر اصل وظیفه‌ شناسی و دانش‌محوری عزم خود را برای تحقق اهداف نظام جزم کنند.

 محمد کردی اظهار داشت: هم اکنون در این شهرستان ۱۵۸ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی و ۲۵ نفر عضو شورای اسلامی شهری هستند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.