آغاز تدوین پیش نویس استاندارد ملی محاسبه قیمت خدمات در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ‘رویا واحدی’ پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق مصوبه مهر سال ۹۰ شورای عالی اداری، استانداردسازی خدمات برعهده استاندارد گذاشته شده و در همین راستا با همکاری دفتر منابع انسانی و تحول اداری این استان تهیه پیش‌نویس استاندارد ملی محاسبه قیمت و هزینه تمام شده برای ۹ فعالیت خدماتی آغاز شده است.

وی این خدمات را شامل هشت فعالیت آزمایشگاهی و یک فعالیت اداری دانست.

دبیر کمیسیون تحول اداری اداره کل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم اجرایی شدن ماده ۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری که منجر به ارتقای بهره‌وری در دستگاه ‌های اجرایی می شود، تدوین محاسبات هزینه تمام شده خدمات به عنوان منبعی کلیدی از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی ادامه داد: تنها منابع موجود برای استاندارد سازی تدوین هزینه تمام شده خدمات کتاب‌های حسابداری صنعتی است که با رویکرد تعیین قیمت تمام شده محصولات صنعتی تالیف شده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون استانداردی ملی در این زمینه تدوین نشده و تدوین و تصویب این روش هزینه کرد خدمات، مبنایی ضروری به‌ منظور ایجاد وحدت رویه در محاسبه قیمت خدمات دستگاه‌های اجرایی محسوب می شود.

دبیر کمیسیون تحول اداری اداره کل استاندارد استان مرکزی گفت: انجام محاسبه هزینه تمام شده فعالیت های مذکور به تایید دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری مرکزی رسیده و مراحل پیش‌نویس استاندارد آن در دست انجام است.

واحدی بیان کرد: پیش‌نویس تهیه شده طبق روش اجرایی تدوین استانداردهای ملی ایران، پس از بحث و تبادل نظر صاحب‌نظران و خبرگان، در کمیسیون‌های تخصصی و کمیته ملی استاندارد کشور ارائه می شود و پس از تصویب نهایی تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت مفاد آن در حوزه استقرار نظام قیمت تمام شده طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.