افزایش مشارکت‌های مردمی از برنامه‌های بهزیستی استان مرکزی در سال جاری

به گزارش مرکزی دیلی ، بهروز رفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: رویکردهای بهزیستی در سال‌های اخیر تغییر یافته و ما نگاه توسعه‌ای به مسائل موجود داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای کاهش آمار طلاق در جامعه گفت: طرح بشیر یکی از برنامه‌ها و محورهای این اداره کل است که هم‌اکنون به صورت پایلوت در یکی از استان‌ها در حال اجرا است که منجر به کاهش ۵۶ درصدی طلاق‌ها شده و قرار است از سال جاری در این استان نیز اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در این طرح برای زوجین جوان جلسات آموزشی و مشاوره‌ای برگزار و برای آن دسته از زوج‌هایی که دچار مشکل شده‌اند نیز برنامه‌های مشاوره‌ای در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود تا آنان به زندگی خود بازگردند.

رفیعی در بحث نظارت بر مراکز غیردولتی تصریح کرد: باید نظارت بر مراکز غیردولتی زیرمجموعه بهزیستی و نحوه ارزیابی و بهبود مستمر کیفیت خدمات قابل ارائه توسط موسسات و مراکز غیر دولتی را با دقت و حساسیت بیشتری در دستور کار قرار دهیم.
وی همچنین مروری بر نقش مراکز غیردولتی در فعالیت‌های سازمان بهزیستی و اهمیت تعامل هر چه بیشتر این گونه مراکز با سازمان‌های دولتی را برای نیل به اهداف متعالی و خدمت به گروه‌های هدف مشترک مورد تاکید قرار داد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: به دلیل افزایش روزافزون تعداد مؤسسات خیریه و مراکز غیردولتی که فعالیت آنها همسو با اهداف و وظایف سازمان بهزیستی می‌باشد نظارت بر مؤسسات و مراکز غیردولتی در حوزه معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه تشکیل شده تا بر بسط و گسترش این‌گونه نهادها و نظارت بر عملکرد آنها همت گمارند.
رفیعی ادامه داد: بهزیستی به طور قطع بدون مشارکت بخش غیر دولتی قادر به ارائه خدمات مطلوب و بهینه به جامعه هدف خود نخواهد بود و دولت تدبیر و امید نیز با توجه به اهمیت این امر، بر توسعه فعالیت‌های مردمی تاکید دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اشتغال‌زایی از ضروری‌ترین نیازهای اقشار کم‌توان و ناتوان جامعه است و تصمیم‌سازان این حوزه باید با مشارکت خیران بسترهای شغلی پایدار را با توجه به مهارت‌های این قشر و آموزش‌های هدفمند دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث جذب و مشارکت تمامی خیرین استان و استفاده از تمامی ظرفیت موجود به‌منظور توانمند‌سازی مددجویان و نیازمندان باید تلاش جدی صورت گیرد، گفت: مشارکت مردم و خیرین در عرصه ارائه خدمات مطلوب این سازمان به مددجویان و نیازمندان می‌تواند موفقیت هر چه بیشتر اقدامات و فعالیت‌های این اداره کل را رقم زند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.