آیت الله دری : کارها باید به مدیرانی لایق و مدبر واگذار شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح آخرین چهارشنبه سال گذشته در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار داشت: ایران دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی است که باید با استفاده صحیح از این پتانسیل‌ها بتوان با افزایش تولید و کاهش مصرف بی‌رویه به بهره‌برداری درست از منابع طبیعی موجود در کشور دست یابیم.

وی تصریح کرد: تولید انبوه و با کیفیت کالاها با هدف حضور در بازار رقابت جهانی و تامین نیازهای داخلی باید به صورت جدی در دستور کار سال آینده مسئولان قرار گیرد و تمامی ارگان‌ها و مردم به عنوان امانتداران کشور قناعت و صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مصرف انرژی و آب به صورت بی‌رویه یکی از چالش‌های کشور و استان مرکزی است، گفت: باید با برقراری تعادل بین مصرف و امکانات و با علم به اینکه منابع و امکانات ما محدود است، نسبت به کاهش هزینه‌های سربار و جاری در کشور اقدام شود.

دری ‌نجف‌آبادی ادامه داد: مردم ایران باید فرهنگ صرفه‌جویی، درست استفاده کردن، نظم و انضباط و دوری از اسراف و تجمل‌گرایی، همچنین پرهیز از انجام کارهای غیر ضروری را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به پاداش‌های بی‌حساب و کتاب آخر سال به برخی از کارکنان و بازنشستگان دولت، اظهار کرد: باید به بازنشستگان اجازه فعالیت‌های سالم داده شود، البته حق بازنشستگی آنها نیز تامین شود و مسئولان نظام هم تدبیری را برای کاهش هزینه‌های اضافی با قرار دادن سقفی برای پاداش‌ها انجام دهند.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: ایران کشوری هزینه‌ای است که توقعات بی‌جا در آن وجود دارد و با توجه به محدودیت امکانات باید مردم با همت‌های بلند، انگیزه و مشارکت، همچنین همکاری با مسئولان به سمت کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و بهره‌وری حرکت کنند.

وی تأکید کرد: کنترل آب و انرژی باید به عنوان یکی از دستورات کاری ادارات و مردم در راستای حفظ محیط زیست قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان متذکر شد: بین تولید، مصرف و امکانات رابطه‌ای مستقیم قرار دارد که باید با برقراری تعادل بین آنها کشور را از زیر بار هزینه‌های اضافی خارج کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.