دری نجف‌آبادی: جامعه ما روحانیت مدرکی نمی‌خواهد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ، در “گردهمایی فصلی ائمه جمعه استان” که در حسینیه بیت امام جمعه اراک تشکیل شد، گفت: هویت فرهنگی ما در درجه اول، برگرفته از هویت اسلامی، هویت اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی و هویت ایرانی است که همگی به هم پیوسته هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، تحولات ایجاد شده در کیفیت نماز جمعه و سطح علمی ائمه جماعات را مثبت ارزیابی کرد.

وی بر مقابله و برخورد قانونی با مفاسد اخلاقی و رفتاری تأکید کرد و گفت: باید در مناسبات اجتماعی و محافل عمومی، نکات اخلاقی و گفتاری و حدود را رعایت کرد چراکه اینها همه در زمره ارزش‌های مدنظر انقلاب، اسلام و شهدا قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه وضعیت کمی و کیفی طلبگی در استان در حال پیشرفت است، تصریح کرد: باید موانع بر سر راه جذب نیروها و احداث حوزه‌ها حذف شود. همچنین روحانیت نباید خود را به بودجه‌ها وابسته بداند و فدای توقعات حکومتی شود.

دری نجف‌آبادی، موضوع روحانیت را موضوعی راهبردی دانست که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با فساد، بدحجابی و منکرات باید روحانیون خواهر و برادری تربیت شوند که معیار آنها از کسب این معارف مدرک نبوده باشد، چراکه جامعه ما روحانیت مدرکی نمی‌خواهد.

دری نجف‌آبادی در ادامه، با اشاره به ارتقا و تحکیم حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: به برکت اسلام و الطاف الهی، موفق شدیم در مرحله اول از برنامه‌های توسعه حوزه‌های علمیه، تعداد طلبه‌های سطح استان را طی چندسال اخیر از ۶۰۰ طلبه به سه هزار طلبه، ۶۰۰ پیش حوزوی و هشت مدرسه خواهران افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سعی بر این است در مراحل بعدی برنامه توسعه حوزه‌های علمیه، تعداد طلبه‌های خواهر و برادر در سطح استان را به حدود شش هزار نفر افزایش دهیم، تصریح کرد: نخبه‌پروری از اهداف برنامه توسعه است که جز در سایه الطاف الهی میسر نمی‌شود.

دری نجف آبادی، در ادامه بر اطلاع‌رسانی بیشتر و بسترسازی مناسب در یک ماه فرصت باقیمانده جهت ثبت نام علاقمندان به معارف الهی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این گردهمایی، ائمه جماعات و مسئولین از جمله رئیس سازمان صدا و سیما، عملکرد یکساله خود را در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی و ارزش‌های دینی، طی گزارشی ارائه دادند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.