بقاع شاخص استان مرکزی میزبان طرح «یاس نبوی و آرامش بهاری»

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز، ۲۵ اسفند در نشست خبری اصحاب رسانه استان درباره طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری گفت: طرح سوگواره یاس نبوی به مناسب ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س) در ۸۴ بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه در نزد مردم از جایگاه خاصی برخوردار هستند و مردم استان مرکزی نیز همواره عشق و ارادت خاصی به اهل‌ بیت(ع) دارند و قطعاً در این ایام به منظور ادای احترام و ارادت به بی بی دو عالم حضرت فاطمه(س) در مرقد‌های شریف فرزندان حضرت حضور گسترده‌ای خواهند داشت.

حجت‌الاسلام عباسیان افزود: طرح سوگواره یاس نبوی به‌منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم و زائران از فضای امامزادگان و بقاع متبرکه و خدمت‌رسانی به مردم ولایتمدار با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) همزمان با چهارم فروردین ماه با اجرای مراسم مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) و سخنرانی وعاظ برجسته پیرامون تبیین فضایل و شخصیت حضرت زهرا(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی، از برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبرداد و گفت: همچنین در این ایام کاروان هیئات مذهبی در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص سراسر استان به حرکت در خواهد آمد.

عباسیان اظهارکرد: اطعام عزاداران و زائران، قرائت زیارت‌نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س)، نماز جماعت، غرفه مشاوره وقف، خیمه‌های معرفت، مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) و اجرای دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز در این ایام پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از  هیئات مذهبی و مردم استان جهت حضور در مراسم حزن و اندوه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه دعوت کرد.

وی، در ادامه سخنان خویش از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری نیز خبرداد و گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری جهت خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و زائران آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در ۶۱ بقعه متبرکه و امامزادگان سراسر استان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسیان، با اشاره به اهمیت مقوله سفر از دیدگاه قرآن و روایات و جایگاه آن در بین مردم بیان کرد: خداوند در باب اهمیت مقوله سفر در آیه ۲۰ سوره مبارکه عنکبوت می‌فرمایند؛ «قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ یُنشِئُ النَّشْأَهَ الْآخِرَهَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» بگو در زمین بگردید و بنگرید چگونه آفرینش را آغاز کرده است‏ سپس باز خداست که نشاه آخرت را پدید مى‌‏آورد خداست که بر هر چیزى تواناست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، افزود: با توجه به ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) قطعاً یکی از نقاط گردشگری مردم در طول سفر امامزادگان و بقاع متبرکه هستند؛ لذا به منظور خدمت‌رسانی به زائران و تقویت فضای معنوی امامزادگان جهت بهره‌مندی مطلوب‌تر طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه سراسر استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حرکت در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور اظهار کرد: ارتقاء باورهای دینی و مذهبی مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان، ترویج سنت‌های دین مبین اسلام و اهل‌بیت(ع) و خدمت‌رسانی به زائران از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام عباسیان، در ادامه برپایی غرفه‌های گفتمان دینی، پاسخ به مسایل شرعی، مشاوره، غرفه ویژه کودکان، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، برپایی غرفه آگاهی‌بخشی فرهنگ وقف، غرفه حجاب و عفاف، مسابقه‌های فرهنگی روزانه، نمایشگاه آرامش بهاری، نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، ایستگاه صلواتی، ادعیه و مناجات و.. را از مهمترین برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان با اشاره به اجرای مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه و امامزادگان استان گفت: برخی از امامزادگان از ظرفیت لازم جهت اسکان زائران و مسافران نوروزی برخوردارند که اقدامات لازم جهت اسکان زائران در این اماکن نیز صورت گرفته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.