بهرامی نیا : آموزش حوزه ترافیک استان مرکزی نیازمند سرمایه گذاری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، غلامعباس بهرامی‌نیا ظهر دیروز در نخستین نشست جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان مرکزی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا بتوانیم فرهنگ درست استفاده از خو.درو را در جامعه ترویج دهیم و این مهم را در جامعه نهادینه کنیم اظهار داشت: اگر بتوانیم در این راستا گام برداریم می‌توانیم گام بسیار مهم و تاثیرگذاری را در راستای کاهش تلفات و حوادث رانندگی برداریم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا بتوانیم با فرهنگ سازی و نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در بین کاربران ترافیک سبب افزایش دانش بین افراد و شهروندان شویم و با برگزاری این نشست‌ها بتوانیم سبب تغییر در نگرش و با این تغییر نگرش در راستای تغییر رفتار ترافیکی افراد گام برداریم.

مدیرکل حمل‌و نقل و پایانه‌های استان‌مرکزی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و آگاهی دادن مردم در مورد ترافیک و تبدیل آموزش بالقوه و بالفعل می‌توانیم در راستای ارتقاء انضباط ترافیک و کاهش ناهنجاری‌های ترافیک و به دنبال آن شاهد کاهش‌حوادث و سوانح رانندگی باشیم.

بهرامی‌نیا با اشاره به اینکه آموزش از پایه تاثیرگذاری بیشتری دارد گفت: شهروندان باید در راستای کاهش ترافیک و رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری همکاری داشته باشند چراکه نیاز اساسی امروز ما احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بوده که هر فرد در این راستا باید به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: در راستای کاهش تلفات جاده‌ای باید گام برداشته شود و تدابیر لازم اتخاذ شود که هم افزایی، آموزش و دادن آگاهی به مردم در رابطه با رعایت ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تلفات جاده‌ای بوده که باید در اولویت کارها قرار گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مرکزی تصریح کرد: عوامل انسانی و عدم توجه به قوانیین یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل در وقوع حوادث بوده که باید تلاش شود علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب بتوانیم فرهنگ درست رانندگی و رعایت ایمنی در هنگام رانندگی را درجامعه نهادینه کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.