حمایت از زنان آسیب‌دیده عامل جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی در جامعه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، زهرا فرجی بعد از ظهر دیروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی اظهار داشت: باید در استان مرکزی مراکز خدمت‌رسان به زنان آسیب دیده به منظور نگهداری، آموزش و ایجاد اشتغال آنها تاسیس شود تا از بروز برخی از مشکلات اجتماعی در جامعه جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در جامعه توجه به ایجاد مراکز خدمت ‌رسان به زنان آسیب دیده است، تصریح کرد: جدی گرفتن اجرای طرح ساماندهی مراکز خدمت ‌رسان به زنان آسیب دیده و عملیاتی شدن این طرح، می‌تواند یکی از مهم‌ترین مشکلات این افراد در جامعه را مرتفع کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با افزایش جمعیت گفت: تنها بیمارستان تخصصی زنان و زایمان شهر اراک بیمارستان آیت‌الله طالقانی است که امکانات این بیمارستان جوابگوی نیازها نیست و این بیمارستان باید بیش از پیش برای ارائه خدمات به بانوان تجهیز شود.

فرجی با تأکید بر اینکه باید برای افزایش جمعیت ساز و کار حمایتی در جامعه اجرایی شود، افزود: در حال حاضر ساز و کارهای حمایتی از زنان برای افزایش جمعیت یا به درستی اجرایی نمی‌شود و یا مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از اقدامات حمایتی همچون پاس شیر، مرخصی زایمان و احداث مهد‌های کودک در نزدیکی محل اشتغال بانوان رعایت نمی‌شود و این در حالی است که باید تمامی این شاخصه‌ها برای حمایت از بانوان مورد توجه واقع شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز اظهار داشت: توجه به علت ایجاد مشکلات بانوان یکی از اساسی‌ترین عوامل رفع این مشکلات و ارائه راهکار برای انجام این کار است.

اشرف بهادری افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج را از اساسی‌ترین مسائل جامعه عنوان کرد و ادامه داد: پایین آمدن نرخ ازدواج در جامعه به دلیل بیکاری مردان است و اگر مشکل بیکاری رفع شود، به دنبال آن مشکل ازدواج و حتی اعتیاد هم به مرور زمان رفع خواهد شد.

وی بیان داشت: ارائه آموزش‌های خانواده هم برای بانوان و هم برای آقایان ضروری است، چرا که اگر فقط زنان این آموزش‌ها را ببینند و از آموزش مردان در این زمینه غافل شویم مشکلات اجتماعی بسیاری باقی خواهد ماند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک از تصویب ایجاد دو گرم‌خانه در اراک خبر داد و افزود: با استفاده از ماده ۱۷ شهرداری پیشنهاد ایجاد دو گرم‌خانه در اراک و کمک به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها توسط شورای اسلامی شهر به شهرداری داده شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات شورای اسلامی شهر اراک برای بانوان اخذ مجوز مجدد برای استفاده از ظرفیت پارک مادر واقع در کوی مصطفی خمینی برای ورزش بانوان است.

فرماندار خنداب نیز تشریح کرد: زنان شهرستان خنداب دارای توانایی‌های مختلفی در زمینه کشاورزی و زنبورداری هستند و به همین دلیل هم ایجاد شناسنامه روستایی و تاکید بر تشکیل تعاونی ویژه زنان در دستور کار قرار دارد.

حمید غیاثی از نبود زیرساخت‌های تفریحی، گردشگری و هنری برای بانوان در خنداب به عنوان یکی از مشکلات این شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: نبود برنامه‌ای مشخص برای فعالیت بانوان توسط تمامی دستگاه‌ها در این شهرستان، فقدان پایگاه اطلاع رسانی زنان، افزایش سن ازدواج و بروز ازدواج‌هایی با سن کم، عدم حمایت از زنان کارآفرین به دلیل نبود اعتبار، اشتغال آقایان در خارج از شهرستان، نبود پزشک متخصص زنان و زایمان و مرکزی مجهز برای درمان زنان از جمله مشکلات خنداب به شمار می‌رود.

وی، افزایش تجمل‌گرایی در بین خانواده‌ها، آسیب ‌پذیری بنیان خانواده به دلیل وجود شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و عدم استفاده صحیح از تکنولوژی روز و افزایش طلاق را از دیگر مشکلات زنان در این شهرستان عنوان کرد.

فرماندار خنداب تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورزش بانوان، تجهیز درمانگاه و خانه‌های بهداشت و توجه به مسائل بانوان از جمله نیاز‌های این شهرستان می‌باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.