افزایش ۱۵۳ درصدی وقوع جرائم رایانه ای و سایبری در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- سردار عزیزالله ملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال تاکنون شش هزار و ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در این مدت چهار هزار و ۸۸۰ کیلوگرم تریاک، ۳۲۵ کیلوگرم حشیش، ۴۱۰ کیلوگرم هروئین، ۲۲ کیلوگرم شیشه و ۴۳۷ کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شده است.

ملکی ضمن اشاره به انهدام ۳۱ باند تهیه‌وتوزیع مواد مخدر و توقیف ۱۱۱ دستگاه خودرو از قاچاقچیان گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی، ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری و روستایی و جمع‌آوری و ساماندهی معتادین و درمان آن‌ها تلاش‌های بسیار خوبی انجام داده و در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی مجموع ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در مدت زمان فوق را ۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

سردار ملکی ضمن اشاره به کاهش شش درصدی وقوع سرقت طی ۱۱ ماهه امسال، از افزایش چهار درصدی کشفیات سرقت در مدت زمان فوق خبر داد و گفت: میزان نسبت کشف به وقوع، طی مدت زمان عنوان شده ۸۴ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در بررسی بعمل آمده، وقوع سرقت احشام در این مدت ۳۲ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: از مجموع سرقت‌های فوق، وقوع سرقت احشام در این مدت هزار و ۸۸۶ راس بوده که در مقایسه با سال قبل که دو هزار و ۵۵۰ رأس بوده، کاهش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

ملکی با بیان اینکه در بین انواع جرائم، سرقت در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش وقوع داشته است، گفت: سرقت منزل ۱۵ درصد، سرقت مغازه ۲۱ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۳ درصد، سرقت احشام ۳۲ درصد، لوازم خودرو ۲۰ درصد کاهش وقوع داشته است.

فرمانده انتظامی استان در خصوص عملکرد پلیس در حوزه پلیس فتا، از افزایش ۱۵۳ درصدی وقوع جرائم رایانه‌ای و سایبری در مدت زمان یاد شده خبر داد و گفت: کشف جرائم رایانه‌ای و سایبری در این مدت ۹۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: درصد کشف به وقوع جرائم در مدت زمان فوق،۱۶۴ درصد بوده است در حالی که میانگین کشفیات کشوری ۶۵ درصد است.

سردار ملکی تعداد پرونده‌های ارسالی به سایر استان‌ها در مدت زمان فوق را ۵۷۵ فقره برشمرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیشترین فراوانی وقوع جرائم در استان را به ترتیب فراوانی، کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز از حساب افراد و نشر اکاذیب عنوان کرد.

وی گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده، در مرکز استان ۲۵ مرحله و در شهرستان‌های استان، ۲۷۵ مرحله اجرا شده است.

سردار ملکی افزود: در این طرح سه هزار و ۸۸ نفر در رابطه با مواد مخدر،۷۲۷ نفر سارق، ۲۵۷ نفر در خصوص جرائم اخلاقی و مفاسد اجتماعی، ۱۲۱ نفر اراذل و اوباش، ۲۹۷ نفر در خصوص مزاحمت برای نوامیس دستگیر شده‌اند.

وی گفت: در اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده، سه هزار و ۵۵ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت متخلف، توقیف شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.