برگزاری جشنواره ایست! آب نیست در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره از محل آموزش و پرورش ناحیه تا کانون امام خمینی (ره) اراک را راهپیمایی کردند.

دانش آموزان در طول مسیر این راهپیمایی قوطی های خالی آب را در یک دست گرفته و نوشته هایی با موضوع آب را در دست دیگر خود حمل می کردند.

«آب جایگزین ندارد»، «آب نبض زندگی است با اسراف، آهنگ آن را کند نسازیم»، «آب زیباترین مظهر زندگی است»، «نجات آب هدیه ای برای آیندگان است»، «وجود آب، شرط تداوم زندگی است»، «آب دوست ماست، دوستش بداریم» و « هنر صرفه جویی آب، هنر نیک اندیشی است»، از مطالب درج شده بر پارچه نوشته های دانش آموزان بود.

«صرفه جویی در مصرف آب، نشانه رشد فکری، مذهبی است»، «مصرف بهینه انرژی را فرهنگ سازی کنید»، «مزه آب، مزه زندگی»، «کم آبی را جدی بگیریم»، «در استفاده بهینه این مایع حیاتی تلاش نماییم»، «زندگی آب در دستان ما، زندگی ما در دست آب است»، «قطره قطره آب، لحظه لحظه زندگی است، لحظه های زندگی را هدرندهیم» و «ما آب را از پدرانمان به ارث نبرده ایم بلکه از فرزندانمان به امانت گرفته ایم» از دیگر مطالبی پوسترها و پارچه نوشته ها بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این جشنوراه در راستای پرسش مهر ریاست جمهوری در سال تحصیلی جاری برگزار شده است.

«علی شیرخانی» افزود: موضوع آب در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آن باید مستمر و جدی باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید همیاران آب در خانواده، مدرسه و جامعه باشند، اظهار کرد: آب یکی از بزرگترین نعمت های الهی است که کمبود و نبود آن زندگی بشر را به مخاطره می اندازد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان اراک نیز در این آیین گفت: در دو سوم سطح کره زمین آب وجود دارد اما تنها نیم درصد آن آب شیرین است و امکان دسترسی به تمام آب شیرین نیز وجود ندارد.

«سید رحیم محمدی» افزود: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است که میانگین بارندگی آن نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است.

اجرای سرود دسته جمعی و نمایش با موضوعات آب از دیگر برنامه های جنبی جشنواره ایست! آب نیست در شهرستان اراک بود.

بارندگی استان مرکزی در سال زراعی جاری (از مهر ماه تاکنون) ۹۸ و دو دهم میلی متر به ثبت رسیده، در حالیکه این شاخص در مدت مشابه سال قبل ۱۳۹ میلی متر بوده است.

میزان بارندگی استان مرکزی نسبت به بلند مدت (۲۵ سال) نیز کاهش حدود ۲۰ درصدی را نشان می دهد که این امر توجه ویژه به صرفه جویی در مصرف آب را دو چندان کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.