برگزاری ۵۳۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر بالغ بر ۵۳۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی به همت کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در شهرهای سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی همچون سال‌های گذشته مسئولیت کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر را بر عهده دارد، تصریح کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه فجر از اول بهمن‌ماه با برگزاری مسابقات مختلف ورزشی آغاز و تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: از مجموع ۵۳۰ برنامه تدارک دیده شده، ۱۹۰ عنوان برنامه در بخش روستا و ۱۳۶ برنامه در بخش شهری برگزار می‌شود.

ملکی گفت: ۴۷ برنامه از مجموع این برنامه‌ها در حوزه فرهنگی و جوانان بوده و ۱۵۰ برنامه نیز توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی بیان داشت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر بهره‌برداری از هفت پروژه عمرانی در دستور کار قرار گرفته است، همچنین در هفته گذشته شاهد بهره‌برداری سالن بدنسازی، زمین پینگ‌پنگ و تنیس خاکی در یکی از مجموعه‌های صنعتی شهر اراک بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم ورزشی استان افتتاح استخر سرپوشیده تفرش است که با تعمیرات اساسی انجام شده و هم‌اکنون آماده خدمات‌رسانی به علاقمندان است.

ملکی افتتاح زمین فوتبال در شهرهای زرندیه و کمیجان و سالن رزمی کارچان و جیریا اراک را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری اعلام و تصریح کرد: افتتاح سالن‌های رزمی و مجموعه‌های ورزشی بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته از ادوار گذشته صورت گرفته و طی سه سال اخیر هیچ پروژه ورزشی بدون نیازسنجی و کار مطالعاتی در سطح استان کلنگ‌زنی نشده است.

وی گفت: در حال حاضر رشته‌های رزمی از ورزش‌های مدال‌آور استان است که خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته و ما تلاش داریم امکانات و تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران این رشته را در نقاط مختلف استان فراهم سازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه از تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد کمیته ورزش و جوانان استان در اداره کل و استانداری مرکزی خبر داد و خاطر نشان ساخت: این کمیته که متشکل از چندین کارشناس است، بر نحوه برگزاری مسابقات و عملکرد دستگاه‌های دخیل در امر برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی نظارت کرده و در پایان ارزیابی خود را اعلام می‌کند تا در مراسم ویژه‌ای از برترین‌های این حوزه تقدیر شود.

ملکی ایجاد شور و شعف در جامعه را از سیاست‌های مهم کمیته ورزش و جوانان عنوان کرد و ادامه داد: تمرکززدایی در برنامه‌ها از شاخص‌های مهم این کمیته است، ما سعی کردیم از برگزاری و تمرکز برنامه‌ها در مرکز استان خودداری کرده و برنامه‌ها را به عموم شهرها و روستاهای استان سوق دهیم که برگزاری مهم‌ترین دوره توانمندسازی سمن‌ها و جوانان کشور با حضور ۱۴ استان و ۸۰ نفر از فعالان‌ سمن‌ها در شهرستان ساوه نشان دهنده این واقعیت است.

وی عمومی و همگانی بودن برنامه‌ها را از دیگر شاخصه‌های کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر برشمرد و افزود: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و خانوادگی در شهرستان‌های استان همزمان با ۱۷ بهمن ماه روز ورزش همگانی، حضور منسجم جامعه ورزش استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گلباران قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا و… بخشی از برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان به شمار می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.