مشکل آلایندگی نیروگاه اراک “فعلا” برطرف شده است!

با اجرایی شدن تامین سوخت نیروگاه شازند به طور صددرصد از گاز مشکل آلودگی هوای اراک و شازند از ناحیه نیروگاه فعلا برطرف شده است.
به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایلنا مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با اشاره به تامین سوخت نیروگاه از گاز به جای مازوت از ۱۲/۱۱/۹۱ گفت: از ۱۲ بهمن ماه تا امروز سوخت گاز تنها سوخت مورد استفاده نیروگاه به طور صددرصد بوده است.
محسن کهوند ضمن تشکر از پیگیری های استاندار مرکزی و نمایندگان شهرستان اراک افزود: در سال گذشته در جلسه مشترکی با حضور نمایندگان اراک رجایی و آصفری و نمایندگان شرکت ملی گاز در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به ریاست عباس رجایی مشکل آلودگی هوای اراک و تاثیر سوخت مازوت در نیروگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که با توافق اصولی مسوولین شرکت گاز مقرر شد تامین سوخت نیروگاه شازند در اولویت سایر نیروگاه های کشور قرار گرفته و در فصول گرم سال صددرصد سوخت موردنیاز در فصول سرد ۵۰ درصد آن از گاز طبیعی تامین شود.
کهوند با اشاره به اینکه در حال حاضر صددرصد سوخت نیروگاه گاز طبیعی می باشد تصریح کرد: براساس توافق با نیروگاه که در فصول سرد ۵۰ درصد سوخت گاز خواهد بود قرار شد نیروگاه نیز از مازوت استاندارد برای سوخت همراه با گاز استفاده نماید که به این ترتیب مشکل آلودگی هوای اراک از ناحیه نیروگاه برطرف می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی مقدار گاز مصرفی نیروگاه را روزانه ۶ میلیون مترمکعب عنوان و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مستمر مسوولین بحث تداوم استفاده از سوخت گاز در روزهای سرد سال نیز در برنامه های اجرایی شرکت گاز عملیاتی شود.
به گفته کهوند براساس توافق شرکت گاز با نیروگاه تامین صددرصد سوخت تا ۱/۸/۹۲ می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی تعداد مشترکین گاز در استان را ۴۲۹ هزار مشترک که از این تعداد ۱۰۶ هزار مشترک مربوط به روستاها می باشند عنوان کرد و گفت: با مصرف ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در سال گذشته میزان مصرف ۳۰۰ میلون مترمکعب نسبت به سال ۹۰ افزایش داشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.