برگزاری نشست اعضای کمیته فرهنگی ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسین شاکری صبح امروز در نشست اعضای کمیته فرهنگی ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های ملت ایران برای استقرار نظام اسلامی و عدالت همگانی و پایان دادن به دوره ستم‌شاهی و حاکمیت طاغوت است، که می‌طلبد همه مردم و مسئولان برای گرامیداشت این ایام وارد میدان شوند.فضای کشور در روز استقلال، روز رهایی و روز انقلاب باید به‌گونه‌ای باشد که شور و هیجان برای فرزندان به وجود آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: باید کارهای اساسی و بنیادی در زمینه انقلاب صورت گیرد که این مهم نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

شاکری اظهار داشت: متاسفانه تاکنون در این زمینه به صورت جامع و کامل توسط آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، پژوهشگران و هنرمندان اقدامات جدی صورت نگرفته است، اما می‌بینیم بهترین کتاب‌ها در زمینه معرفی انقلاب توسط نویسنده‌های خارج از کشور نوشته شده است. در برخی از لایه‌ها می‌بینیم که نسل جدید با گذشته نتوانسته است، نسبت و ارتباط دوستی برقرار کند که باید با تفکر و اندیشه در راستای برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین نسل‌ها اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: ضروری است با همفکری و هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌هایی که در خور شأن استان و انقلاب است با رعایت اصل آسیب‌‌شناسی و ارزیابی از برنامه‌ها به صورت واحد و هماهنگ اجرا شود.

شاکری برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری، اجرای نمایش، اکران فیلم، برگزاری مسابقه عکاسی راهپیمایی ۲۲ بهمن، مسابقه کتابخوانی، برپایی جشن انقلاب، دیدار با ایثارگران، برگزاری جلسات مشورتی در دانشگاه‌ها، آسیب‌ شناسی و چاپ ویژه‌نامه انقلاب اسلامی توسط اساتید دانشگاه‌ها، بررسی تاریخ انقلاب در استان، تبیین وضعیت انقلاب در میزگردهای دانشجویی، تولید نماهنگ با موضوع انقلاب و… را از برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.