استاندارمرکزی: مقدمات ارائه خدمات به مسافران نوروزی فراهم شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، محمد حسین مقیمی » شامگاه سه شنبه در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان افزود: تمامی برنامه ها، اقدامات و خدمات دستگاه های ستاد نوروزی باید به گونه ای ارائه شود تا گردشگران بدون دغدغه و با خاطره ای خوش استان را ترک کنند.

وی ادامه داد: تعطیلات نوروز فرصتی است تا با ارائه و معرفی ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و جغرافیایی استان مرکزی، جذب مسافران به استان افزایش داد.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: این ایام با توجه به حجم بالای تردد مسافران، فرصت مناسبی برای بهره برداری بیشتر معنوی و اقتصادی است و با فراهم کرن بسترهای مناسب نظیر نمایشگاه ها و بازارچه صنایع دستی در ورودی و خروجی شهرها، باید توانمندی استان را در حوزه های مختلف به مسافران معرفی کرد.

مقیمی ادامه داد: عید نوروز بزرگترین مراسم سنتی، تاریخی و ملی کشور ایران است و باید متناسب با آن چهره شهر ها و روستا آراسته شود.

وی خاطر نشان کرد: متولیان در این ایام با برخورد مناسب، ارائه خدمات مطلوب، اطلاع رسانی درست و به موقع، شناسایی جاذبه های گردشگری و امکانات فرهنگی، ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی در جادها و ایجاد زیر ساخت های رفاهی و آراستگی ورودی و خروجی شهرها، مدت زمان ماندگاری مسافران را افزایش دهند.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: تامین امنیت منازل مردم و جاده ها دو وظیفه مهم پلیس در این ایام است و باید دستگاه های امنیتی تمام توان خود را در شهرها و روستا ها به کار گیرند تا امنیت کامل برای مردم فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نقش مهمی در هماهنگی کارگروه ها و انسجام بیشتر دستگاه های مسوول برای ارائه خدمت مناسب به مسافران در ایام نوروز دارد.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: دستگاه های مسوول باید به صورت هماهنگ با چاپ بروشور، جاذبه های گردشگری را به مسافران معرفی ی کنند و زمینه افزایش گردشگردر استان را افزایش دهند.

وی ادامه داد: در ورودی شهرها باید مکان مناسبی برای نصب چادر مسافران ایجاد شود تا گردشگران بتوانند در آنجا استراحت کرده و با خاطره ای خوش استان را ترک کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی یادآور شد: با اقدامات انجام شده تصادفات و تلفات جاده ای استان در سال جاری کاهش یافت و استان در این خصوص رتبه مناسبی را به دست آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: حجم وسیعی از تردد در راه های مواصلاتی استان انجام می شود و با معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی می توان تعداد زیادی گردشگر را به منطقه جذب کرد.

سید« محمد حسینی » با بیان اینکه جذب گردشگر در استان توسعه اقتصادی، اشتغال و رفاه را برای افراد جامعه به همراه دارد، افزود: شهرداری ها ضمن چاپ نقشه شهرها، نسبت به معرفی جاذبه ها، سوغات و صنایع دستی منطقه خود نیز اقدام کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.