تقویت مبانی دینی ـ اعتقادی در پرتو الگوگیری از زندگی مهدوی

به گزارش مرکزی دیلی ، حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن تبریک فرارسیدن نهم ربیع‌الاول مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، گفت: ولایت امام زمان(عج) همان ولایت خداست که انسان را از ظلمات دنیا و تاریکی‌های نفس خارج کرده و به سمت نور هدایت می‌کند؛ چراکه اصل ولایت از آن ذات مطلق الهی است و خداوند می‌خواهد از طریق این ولایت و امامت مردم و بندگان را به سمت نور و روشنی هدایت کند.

وی با اشاره به فضیلت والای نهم‌ربیع الاول و سالروز امامت حضرت مهدی(عج) بیان کرد: نهم ربیع‌الاول فرصتی مناسب جهت تجدید عهد با امام عصر(عج) است.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی اظهار کرد: حضرت مهدی(عج) رهایی‌بخش انسان از ظلم و ستم ستمگران و منجی عالم بشریت است و باید با همه تلاش زمینه ظهور حضرت را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازمه پذیرش ولایت حضرت مهدی(عج) بصیرت نسبت به ولی خداست، افزود: تنها راه شناخت امام زمان(عج) بصیرت نسبت به ولی خداست، چراکه بصیرت مقدمه امام‌شناسی و امام‌شناسی مقدمه دستیابی به ذات هستی‌بخش الهی است.

مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان، ادامه داد: شناخت امام عصر(عج) هم بصر می‌خواهد و هم بصیرت و انسان مؤمن زمانی که به درجه امام شناسی رسید آنگاه خداوند متعال با ولایت خویش او را از تاریکی‌ها رهانیده و به سمت نور هدایت می‌کند.

وی، کسب معرفت و تقوای الهی را راه رسیدن به بصیرت نسبت به ولی خدا دانست و اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله بهجت در سخنان خویش فرمودند که هیچگاه ملاقات امام عصر(عج) را نخواهید دید؛ چراکه لازمه ملاقات امام زمان(عج) اول کسب معرفت است و معرفت نیز حاصل نمی‌شود مگر اینکه انسان سیره ائمه معصوم(ع) را به خوبی و به دقت مطالعه کند.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی، اضافه کرد: ما باید سیره زندگی امام عصر(عج) و سایر ائمه معصوم(ع) را سرلوحه زندگی خویش قرار داده و در زندگی به گونه‌ای رفتار کنیم که موجبات خوشنودی امام عصر(عج) فراهم شود.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی، خاطر نشان کرد: از دیگر راه‌های رسیدن به بصیرت، ولی‌شناسی و معصوم‌شناسی، توسل و جهاد در راه خداست و اگر انسان خود را غرق در سیره و سبک زندگی ائمه معصوم(ع) کند؛ قطعاً بوی خوش پیراهن امام عصر(عج) را هر کجا که باشند می‌تواند استشمام کند.

وی در ادامه سخنان خویش با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای خدشه‌دار کردن ماهیت اسلام و ایجاد انحراف در مسیر نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت و عدالت در جامعه افزود: مهم‌ترین هدف شمنان در ایجاد فتنه ۸۸ مقابله با اصل ولایت فقیه بود؛ لیکن مردم این را فهمیدند و با بصیرت خویش نسبت به ولی زمان که در امتداد همان ولایت خدا و رسول خداست توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند نه فقط از این حیث که منافق را از مومن شناختند؛ بلکه شاخص مرز میان مومن و منافق و حق و باطل که همان ولی خداست را شناختند.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی ادامه داد: امروز نیز در شرایط تهاجم فرهنگی و در شرایطی که تمام تلاش دشمنان برای تغییر سبک زندگی مهدوی امت‌های اسلامی معطوف شده باید با تقویت مبانی دینی و اعتقادی در پرتو الگوگیری از زندگی مهدوی توطئه دشمنان را در جهت خدشه‌دار کردن این فرهنگ اصیل خنثی کنیم.

وی گفت: الگوی جامعه مهدوی ۱۰ روز زندگی هفتادو دو تن از یاران امام حسین(ع) در صحرای کربلاست؛ چراکه امام حسین(ع) به خوبی سبک زندگی مهدوی را در کربلا به یاران خویش نشان دادند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در استان در پایان با اشاره به اینکه راه رسیدن به امام زمان(عج) این است که زندگی ما شبیه زندگی حضرت و سایر ائمه معصوم(ع) باشد، یادآور شد: هر کس طالب آزادی است باید آزاده باشد و اینکه روحیه ظلم‌ستیزی، استکبار و ذلت ستیزی را در وهله اول در خود ایجاد و برای آن جهاد کند تا خداوند نیز نور رحمت خود را بر او و جامعه نازل کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.