برگزاری همایش شبکه‌های اجتماعی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک رئیس پلیس فتا استان مرکزی صبح پنجشنبه در این همایش، ترویج بی‌بند و باری و اشاعه فحشا، تغییر فرهنگ اسلامی و جاسوسی اینترنتی را از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

سرگرد مصطفی نوروزی اعلان فراخوان‌ها و ایجاد نافرمانی‌های مدنی را از عمده فعالیت‌های مخرب شبکه‌های اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: یکی از کارکردهای منفی شبکه‌های اجتماعی انتشار فراخوان‌های فرهنگی و مدنی با رویکرد دین‌گریزی است.

وی با تاکید بر اینکه کلاهبرداری، نشر اکاذیب و هتک حیثیت رتبه دوم جرایم اینترنتی پس از برداشت غیر‌مجاز از حساب افراد را در استان دارد، اظهار داشت: جعل هویت و نشر اکاذیب، هتک حیثیت، راه‌اندازی صفحه‌های پورنو سازمان‌یافته به زبان فارسی و اشاعه فحشا از طریق ارائه دامنه و فضای هاستیگ رایگان از جمله روش‌های ترویج بی‌بند و باری و اشاعه فحشا در جامعه با استفاده از ابزار شبکه‌های اجتماعی است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: جمع‌آوری اطلاعات سازمان‌یافته از شبکه‌های اجتماعی، ارائه آمارهای جمع‌آوری شده به سازمان‌های امنیتی، جذب و ساماندهی افراد و منابع خبری تحت عنوان جاسوسی در فضای مجازی از جمله روش‌های جاسوسی اینترنتی است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز در این همایش با بیان اینکه فضای مجازی امری واقعی است، بیان داشت: باید با این فضای مجازی واقعی برخورد کرد و نباید رفتار به شکل مقابله باشد.

مهدی قاسمی افزود: شبکه‌های اجتماعی امروزه با وجود کارکردهای مثبت، نزدیکی مراودات و برقراری ارتباطات آسان، تبعات و مشکلات بسیاری برای جوامع به‌ویژه جامعه دین‌مدار ایران ایجاد کرده است.

وی گسست حریم‌ها را از جمله آسیب‌های شبکه‌های مجازی برشمرد و اظهار داشت: متولیان و کارشناسان این حوزه باید تلاش کنند از کارکردهای مثبت این شبکه‌ها بهترین بهره را برده و با تشکیل گروه‌های تخصصی و هدفمند از این فرصت‌ها برای انتقال افکار بلند و عالمانه دین اسلام استفاده کرد.

یکی از مدرسین دانشگاه‌های استان نیز با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از شبکه‌های مجازی و بهره‌بردن از فرصت‌های این شبکه‌ها گفت: می‌توان از کارکردهای مثبت شبکه‌های مجازی اعم از آموزش‌های تخصصی، افزایش مهارت‌های فردی و ایجاد گروه‌های اختصاصی بهترین بهره را برد.

پیمان عین‌القضاتی اظهار داشت: متأسفانه مطالب و محتوای مطالبی که در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود فاقد ساختار تحریریه‌ای است و هر فرد بنا به بضاعت و توانمندی خود مطالب را منتشر می‌کند.

وی افزود: شبکه‌های مجازی بستری برای تولید شایعه، ایجاد هیجان و ایجاد موارد ضد‌اخلاقی و ناهنجاری در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های مجازی قدرت بسیج‌کنندگی دارند، تصریح کرد: نمی‌شود نسبت به شبکه‌های مجازی که به نوعی محورهای توسعه کشور است، بی‌تفاوت بود و باید مطابق با ظرفیت‌ها و کارکردهای مثبت آن مطالعه و راهکارهای مناسب تدوین شود.

عین‌القضاتی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی و مهارت‌های خانواده گفت: یکی از مشکلاتی که اغلب خانواده‌ها امروزه با آن مواجه هستند ناتوانی مدیریت فرزندان است که اغلب به‌دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای، رایانه‌ای و بصری ایجاد شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.