شازند؛ رتبه اول تولید عسل در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈهوشنگ هادیان پور ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۲۰ بهره بردار به عنوان پرورش دهنده زنبور در سطح این شهرستان با ۳۰ هزار کلنی در تولید عسل فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند با بیان اینکه تولید عسل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است افزود: در سال گذشته میزان عسل تولید شده ۲۷۵ تن بوده و در سال جاری به ۲۹۶ تن رسیده است.

وی متوسط تولید عسل در هر کندو را هفت کیلو عنوان کرد و ادامه داد: در صورت بارندگی مطلوب و مساعد بودن شرایط آب و هوایی، رفع خشکسالی ها، کاهش گرد و غبارها و ریزگردهای حاصل از آلودگی هوا ، از بین رفتن تنش گرمایی و فراهم شدن شرایط مناسب برای تولید، امکان افزایش تولید عسل به میزان ۵۰ درصد در شرایط فعلی وجود دارد.

هادیان پور اقلیم خاص جغرافیایی، وضعیت مطلوب مراتع و کیفیت بالای گل و گیاه در کوهپایه ها و وجود شرایط مساعد و تنوع گیاهی در شهرستان شازند را از زمینه های مستعد این شهرستان برای تولید عسل ذکر کرد و افزود: عسل این شهرستان از کیفیت مناسبی است.

وی افزود: جایگزینی ملکه های پربازده، ترویج زنبورداری صنعتی، استفاده از علوم نوین پرورش زنبور و مدیریت علم کشاورزی از تمهیدات جهاد کشاورزی شهرستان در پیشبرد تولید عسل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات قابل توجه در قالب توسعه بخش کشاورزی ، موجبات توسعه و تحول بیش از پیش صنعت زنبورداری این شهرستان فراهم شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.