انتقاد سلیمی از دولت تدبیر و امید

به گزارش مرکزی دیلی ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ده‌ها موسسه در کشور وجود دارد که بودجه‌های ۵۰ و ۶۰ میلیارد تومانی از دولت دریافت می‌کنند، با این پول‌ها آقایی کرده، برای خود دفتر و دستکی به هم زده و مرید بازی راه‌انداخته‌اند، این موسسات باید کنترل شوند.

وی تاکید کرد: باید شجاعانه با این موسسات مقابله کرد، مسئولان نباید هراسی داشته باشند، متاسفانه این موسسات به ارتزاق از بیت‌المال عادت کرده‌اند و مشخص نیست بر چه اساسی این بودجه هنگفت را می‌گیرند، در حالی که هیچ خروجی مشخصی ندارند.

*انتصابات جناحی در کشور بیداد می‌کند

سلیمی بیان داشت: امروز متاسفانه بعضی از انتصابات جناحی در کشور بیداد می‌کند، باید از این حالت خارج شویم، زمان، زمان استفاده از همه ظرفیت کشور است و نباید اجازه داد انرژی کشور در این شرایط معطل باقی بماند.

وی گفت: حاشیه سازان باید در این شرایط مصالح ملی را در نظر بگیرند، منافع حزب و گروه را کنار بگذارند تا کشور با اقتدار از این شرایط خارج شود.

*دولت باید در بستن بودجه سال آینده بازبینی داشته باشد

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه جاری دولت سنگین است و دولت باید در بستن بودجه سال آینده بازبینی داشته باشد.

سلیمی با اشاره به توطئه جدید دشمنان در کاهش قیمت نفت اظهار داشت: آمریکایی‌ها در یک توطئه مشترک با سعودی‌ها و بعضی از کشورهای منطقه به دنبال کاهش قیمت نفت برای فشار وارد کردن به ایران و روسیه هستند که این موضوع جدیدی نبوده و بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: سعودها تصور می‌کنند با این رفتار می‌توانند در موضوع هسته‌ای از ایران امتیازی برای آمریکایی‌ها گرفته و به ایران فشار وارد کنند.

*سران عربستان همچون ابزاری در دست آمریکا هستند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سران عربستان همچون ابزاری در دست آمریکا هستند، ادامه داد: متاسفانه سران عربستان به خیال خام خود می‌توانند کاری کنند که آمریکا با دست پرتر سر میز مذاکره با ایران بنشیند، اما غافل از آن هستند که ملت ایران ملتی مقاوم است که شرایط بسیار سخت‌تر را پشت سر گذاشته و خم به ابرو نیاورده است.

سلیمی گفت: ما شرایط سخت‌تر از این را در جنگ پشت سر گذاشته‌ایم، در زمانی که جنگ بر ایران تحمیل شد قیمت نفت ۷ دلار بود، صادرات کشور به شدت کاهش پیدا کرد اما ملت غیور ایران توانست به راحتی از آن شرایط سخت عبور کند،حالا که شرایط نسبت به آن زمان بهتر شده است، چرا که هم اقتصاد ایران و هم ملت ما نسبت به دوران جنگ مقاوم‌تر شده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سران عربستان نیز باید بدانند با این توطئه‌ها راه به جایی نخواهند برد و دنیای اسلام این خیانت‌های آنان را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

*ایران جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود، وابستگی نظام به نفت به اندازه‌ قابل توجه‌ای کاهش یافته به طوری که دو سوم بودجه کشور بدون اتکای به نفت بسته می‌شود، این در حالی است که در شرایط جنگ ۷۵ درصد بودجه وابسته به درآمدهای نفتی بود.

*قارون‌های نفتی، آمریکا و انگلیس با هم متحد شده تا به ایران آسیب بزنند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: طرح‌ریزی این توطئه نشانگر آن است که قارون‌های نفتی، آمریکا، اسرائیل و انگلیس با هم متحد شده تا به ایران آسیب بزنند، امروز جنگ، جنگ احزاب است، آمریکا، کشورهای خلیج فارس و کشورهای اروپایی برای تحمیل فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران دور هم جمع شدند، قطعا این محاصره اقتصادی تاثیری بر ایران نخواهد گذاشت، در جنگ احزاب آنچه پیروز شد نور حق بود و بدون شک انقلاب اسلامی از این مسیر با اقتدار عبور خواهد کرد.

*واردات را کاهش دهیم تا صنعت داخلی روی پای خود بایستد

سلیمی با بیان اینکه در این شرایط مسئولان باید در بستن بودجه بازبینی کنند، گفت: در این شرایط باید واردات را کاهش دهیم تا صنعت داخلی روی پای خود بایستد، متاسفانه افزایش واردات در هشت ماهه نخست امسال علامت خوبی نمی‌دهد، در این مدت ۴۰ درصد افزایش واردات داشتیم در شرایطی که با این توطئه مواجه هستیم، مسئولان باید به دنبال راهکار باشند، در کنترل واردات جدی‌تر رفتار کنند تا صنعت داخل پر تحرک‌تر به مسیر خود ادامه داده و دیگر دست به تعدیل و اخراج نیرو نزنند.

وی بیان داشت: متاسفانه بودجه جاری دولت سنگین است، بعضی از موسسات هستند که بودجه کذایی و نجومی می‌گیرند، که متاسفانه در بودجه ۹۴ هم این موسسات به چشم می‌خورند.

*اقتصاد مقاومتی را نه در شعار که در عمل باید جدی گرفت

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان باید اقتصاد مقاومتی را نه در شعار که در عمل جدی گرفت، اظهار داشت: در بخش اقتصاد مقاومتی باید همه ظرفیت کشور را به میدان آورد، اقتصاد مقاومتی مربوط به یک جناح نیست، در رابطه با این مسائل حزب‌گرایی معنایی ندارد، متاسفانه امروز می‌بینیم عده‌ای تصور می‌کنند می‌توانند به تنهایی کشور را به ساحل برسانند، که کاملا در اشتباه هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای که شعار انسجام و وحدت می‌دهند، اما در عمل شمشیر حذفشان به صورت فوج فوج حذف می‌کنند، این افراد قطعا نمی‌توانند در این شرایط از همه ظرفیت ملی استفاده کنند، باید کل ظرفیت ملی را به میدان آورده و با منتقدان مهربانانه‌تر رفتار کرد.
– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13931009000723#sthash.QS5zOP8e.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.