وضعیت زیست محیطی اراک حادتر از سایر شهرهای استان مرکزی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این مطلب به نقل ازمدیر کل حفاظت از محیط زیست، وضعیت زیست محیطی اراک از نظر پسماند، آلاینده های هوا، آب و فاضلاب، تخریب های ناشی از فعالیت های معدنی، کاربری اراضی و شکار و صید بررسی شده است.

در بخش دیگری از این مطلب به نقل از «محمد رضا عاشوری» معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی آمده است: با بهره برداری از صنعت فولاد ساوه و تولید روزانه یک میلیون تن فولاد حداقل دو هزار کامیون در محورهای مواصلاتی این شهرستان تردد می کنند در حالی که هیچ کدام از مسوولین فکری برای احداث خطوط ریلی نکرده اند.

عاشوری افزوده است: برنامه ششم توسعه بر اساس نگرش آمایشی باید تهیه شود و در این نوع نگرش برنامه ریزی ها بر اساس وضع موجود از نظر زیر ساخت ها باید به درستی تبیین و ترسیم شود در غیر اینصورت نمی توان در جهت وضعیت مطلوب برنامه ریزی کرد.

هفته نامه، نامه امیر استان مرکزی با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «ابوالفضل نیک عهد» در استان مرکزی توزیع می شود.

*** هفته نامه سرچشمه

‘ آلودگی و ترافیک اراک با طرح ۵۵ متری حل نمی شود ‘ عنوان درشت هفته نامه سرچشمه استان مرکزی در شماره ۷۲۱ است.

نویسنده در این مطلب افزوده است: این صحبت کارشناسانی است که می تواند بهانه را از کسانی که کارشناس نیستند و مدعی این موضوع هستند بگیرد و وزیر راه و شهر سازی را بر لغو این طرح خانمانسوز ترغیب کند.

در ادامه این مطلب آمده است: ۱۰ سال پیش بود که اجرای طرح ۵۵ متری شهر اراک به عنوان مصوبه دومین شورای اسلامی شهر در دستور کار مسئولان شهری و استانی قرار گرفت.

این مطلب می افزاید: پروژه ای که حالا ده ساله شده و علیرغم گذشت یک دهه از عمرش ضربات اقتصادی و اجتماعی بسیاری را متوجه شهروندان کرده است که به قول مسئولان وقت به هنگام تصویبش در محدوده خط قرمر آن قرار گرفته اند.

‘ فرهنگ بسیج، فرهنگ اخلاص، آینده نگری، عظمت و فداکاری است، ‘ بسیج به الگوی منحصر به فرد و بی نظیر در دنیا تبدیل شده است ‘ و هاکی بازان شهرداری قهرمان ایران شدند ‘ ار دیگر عنوان های صفحه نخست هفته نامه سرچشمه در این شماره است.

هفته نامه سرچشمه استان مرکزی با مشی فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی ‘ مصطفی قاسمی ‘ به صورت تمام رنگی منتشر می شود.

*** هفته نامه چشم براه

هفته نامه چشم به راه استان مرکزی یکی از عنوان های صفحه نخست خود را به ‘ بالا رفتن سن ازدواج را جدی بگیریم ‘ اختصاص داده است.

‘ جواد ملکی ‘ در این مقاله افزوده است: این روزها شاید بزرگترین دغدغه خانواده ها را بتوان رفع مشکل بیکاری و ازدواج جوانان عنوان کرد.

وی در ادامه این مطلب آمده است: اما متاسفانه چندین عامل مهم این روزها باعث شده است که با بالا رفتن سن ازدواج شاهد ایجاد معضلی جدی در خانواده و اجتماع باشیم.

‘ کشف ۲۳ کیلو گرم تریاک در دلیجان’ ، ‘ واژگونی مینی بوس حامل دانشجویان در محور دلیجان – اصفهان ‘ و ‘ مرد روستایی پسر بچه ای را ۹ سال غیر قانونی نگهداری کرد ‘ از دیگر عنوان های صفحه نخست هفته نامه چشم بره است.

هفته نامه چشم براه استان مرکزی با مشی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی ‘ رمضان یاحقی ‘ منتشر می شود.

***روزنامه عطریاس

‘ تاثیر بودجه ۹۴ بر بازار بورس، بیشتر از نتیجه مذاکرات هسته ای است ‘ یکی از عنوان های صفحه نخست روزنامه عطر یاس در شماره ۵۳۷ است.

در این مطلب به نقل از ‘ مهدی ساسانی ‘، کارشناس بازار سرمایه آمده است: تصمیم های دولت برای بودجه سال ۹۴ و پیش بینی های سال مالی شرکت های بزرگ به مراتب تاثیر گذار تر از مذاکرات هسته ای بر بازار بورس هستند.

‘ رضا رافع’ کارشناس اقتصادی در این مطلب افزوده است: بازار بورس بیشتر از مذاکرات هسته ای متاثر از تصمیمات دولت و مجلس در زمینه بودجه سال ۹۴ و خروج از رکود و شروع رشد اقتصادی است.

‘ احیای هتل خیبر شهر صنعتی’، ‘جامعه استحقاق شنیدن پاسخ احساسات مجروح خود را دارد ‘ و سازمان های مردم نهاد باعث هم افزایی قدرت افراد می شوند’ از دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه عطر یاس است.

روزنامه عطر یاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی ‘ داود باقی ‘ منتشر می شود.

هم اینک ۵۶ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۴ نشریه چاپ و در اختیارعلاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.