اظهارات فرماندار اراک درنشست شورای اداری کلان‌شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز در نشست شورای اداری کلان‌شهر اراک اظهار داشت: تأمین امنیت مهم‌ترین مؤلفه در رونق و توسعه اقتصادی به شمار می‌رود که خوشبختانه با تدابیر دولت یازدهم زمینه این مهم در کشور فراهم شده است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی به ویژه بانک‌ها موظف هستند در ارائه خدمات و تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری به بهترین نحو عمل کنند.

فرماندار اراک با بیان اینکه با اتخاذ تدابیر ویژه و برنامه‌ریزی‌های مدون از سوی دولت تدبیر و امید در سال گذشته شاهد رونق بخش اقتصاد، بهبود وضعیت رشد اقتصاد و کنترل تورم بوده‌ایم، تصریح کرد: اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت است که امیدواریم با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران این مشکل در سطح کشور از جمله استان بر طرف شود.

این مسئول ادامه داد: دولتمردان نیز رونق و توسعه بخش اقتصاد و حضور در بازارهای جهانی را در اولویت برنامه‌های اجرایی خود قرار داده‌اند.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۰ درصد از اعتبارات پروژه‌های عمرانی به استان مرکزی اختصاص داده شده است.

بختیاری بیان داشت: جذب این اعتبارات تا ۳۰ تیرماه سال آینده امکان‌پذیر است، اما دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تحقق اهداف اقتصادی و توسعه پروژه‌های عمرانی در سطح استان هر چه زودتر نسبت به جذب باقی مانده این اعتبارات اقدام کنند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند ۲۲ قانون بودجه سال ۹۳ که ناظر بر ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه است موظف هستند تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده نسبت به اتمام پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

فرماندار اراک با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهر اراک باید برنامه‌ها و گزارش عملکرد دستگاه مربوطه در زمینه چگونگی روند اجرای پروژه‌های عمرانی را تا پایان آذر ماه به فرمانداری ارسال کنند، افزود: فرمانداری اراک نیز آمادگی دارد در صورت نیاز دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های قانونی مشارکت خود را با این دستگاه‌ها افزایش دهد.

این مسئول ادامه داد: هیچ کدام از خدماتی که دستگاه‌های اجرایی به متقاضیان ارائه می‌دهند نباید قطع شود و در صورت وجود بدهی به سازمان‌های ارائه دهنده انرژی نسبت به تقسیط آن اقدام کنند.

بختیاری با اشاره به اتمام مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ متذکر شد: کارشناسان ایران در این مذاکرات تلاش کردند تا تحریم‌های ظالمانه علیه کشور لغو شود.

وی اذعان داشت: هر نتیجه‌ای که از این مذاکرات به دست بیاید قطعا ایرانیان پیروز خواهند بود، چرا که با قاطعیت از حقوق مسلم خود دفاع می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.