برگزاری آزمون متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره غیردولتی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، کیانوش امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: افراد پذیرفته شده در این آزمون پس از انجام مصاحبه و گزینش کمیته علمی دفتر مشاوره معاونت امور پیشگیری موفق به اخذ پروانه فعالیت در سه سطح مراکز مشاوره خواهند شد.

وی با بیان اینکه این آزمون هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراکز مشاوره غیردولتی به منظور ارائه خدمات در راستای اهداف سازمان و مطابق با یکی از فعالیت‌های قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت است که پس از اخذ پروانه فعالیت تأسیس می‌گردند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه درصدی از خدمات بهزیستی در قالب مراکز غیر دولتی زیر پوشش بهزیستی ارائه می‌شود و توسعه فعالیت‌ها نیز به صورت کامل در بخش غیر دولتی دیده می‌شود، این رویکرد همسو با سیاست‌های ابلاغ شده در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

امینی با بیان اینکه هدف از تأسیس مرکز مشاوره ارائه خدمات است، بیان کرد: حوزه روانشناسی و مشاوره از جمله حوزه‌های تخصصی است که دارای گرایش‌های تخصصی بسیار است، این حوزه‌ها بر اساس فرد یا موضوع طبقه‌بندی شده است، کودک، نوجوان و سالمند به دلیل شرایط سنی و شرایط فردی، محور خدمات تخصصی هستند.

وی گفت: موضوعات اعتیاد، ازدواج و خانواده، روان درمانی، مشاوره صنعتی و سازمانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، اختلالات یادگیری، اختلالات خوردن، اختلالات جنسی و… بر اساس موضوع، تخصصی هستند و در محور خدمات تخصصی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هر چه خدمات این مراکز مشخص و تمایز یافته باشد ارجاع مراجعین از مراکز مشاوره عمومی به مراکز مشاوره تخصصی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد و کیفیت خدمات ارائه شده، ارتقا خواهد یافت و نیز ارتقای علمی روانشناسان امکان‌پذیر‌تر خواهد شد و در عین حال حوزه‌های پژوهشی روشن‌تر و شفاف‌تر می‌شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.