هفته نامه راوی استان مرکزی و تحلیلی بر کار کودکان

به گزارش مرکزی دیلی ، « افسانه مهدوی » در این مطلب عنوان کرده است: کودکان کار محصول چرخه ای از فقر و آسیب های اجتماعی هستند، طیفی از جمعیت آینده ساز که با نواقص در تحصیل ، تنش های خانوادگی و شرایط سخت کار در سنین پایین دست و پنجه نرم می کنند و در برخی موارد ریشه های این قصه تلخ از نگاه تصمیم سازان و حامیان اجتماعی نادیده مانده است.

مطلب می افزاید: فروش گل، سی دی ، وزن کشی، گدایی و هزاران شغل کاذب از جمله مشاغلی است که در هیاهوی شهر هر روز آینه کار کودک با سن کم را فرا رویمان می گذارد و شاید گاهی اوقات دیدن این قشر به عادتی در گوشه طاقچه زندگی بدل شده است.

نگارنده این مطلب آورده است: کودکان کار واقعیت تلخ اجتماعی جامعه ما است که نباید از آن ساده گذشت مساله ای که باید هوامل سبب ساز آن را شناخت و با آن مقابله کرد و در کنار آن نیز چتر حمایتی موثری برای این قشر ایجاد کرد.

مطلب می افزاید: در چارچوب توجه و تاکید ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت حمایت اجتماعی از کودکان در معرض آسیب امسال برنامه هایی در نظر گرفته شده که اجرایی می شود اما نباید فراموش کرد که کودکان کار در کلانشهرها یک پدیده واقعی است که باید متولی موثری را برای گره گشایی از این معضل درنظر گرفت و حلقه های واسط اتصال نهادهای مسوول در مدیریت این بخش ایجاد شود.

« VHS خسارت قابل ملاحظه ای به آبزی پروران وارد کرده است»، « رونق کار فالگیران در سایه غفلت متولیان دینی و فرهنگی»، «مطبوعاتی ها در نمایشگاه مطبوعات از بدحجابی خودشان انتقاد کردند!» و «بوفالوی» نازی آباد دستگیر شد از دیگر عنوان های صفحه نخست هفته نامه راوی است.

هفته نامه راوی استان مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «حسین مهدوی» در هشت صفحه چاپ و توزیع می شود.

***« آلودگی هوا تهران، اراک و اهواز، بی آبی دریاچه ارومیه، زاینده رود، هامون در انتظار جلسه دوم شورای عالی محیط زیست » عنوان برجسته هفته نامه صور استان مرکزی است که در شماره ۱۸۶ است.

در این مطلب آمده است: شورایعالی محیط زیست در حالی پارسال تشکیل جلسه داد که وعده تشکیل شورای دوم هنوز محقق نشده است.

نابودی دریاچه پریشان، خشک شدن دریاچه ارومیه، از سرگرفته شدن احداث کنار گذر تالاب انزلی، عبور جاده از جنگل ابر و جنگل ارسباران، احداث جاده در جنگل گلستان، خشک شدن زاینده رود و بی آبی کارون، برنامه فروش آشوراده و ساخت پتروشیمی در گلستان و گیلان، تنها نمونه هایی از تاثیر بی توجهی مسوولان در دولت های نهم و دهم نسبت به محیط زیست را نشان می دهد.

«رسانه ها به دنبال آزادی بی قید و شرط نیستند» از دیگر عنوان های هفته نامه صور استان مرکزی است.

هفته نامه صور استان مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «عبدالحمید اکبر آبادی» چاپ و منتشر می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.