فعالیت کمپ‌های غیرمجاز راندمان کمپ‌های مجاز را کاهش می‌دهد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، فرماندار اراک ، افزود: اگر بتوانیم از مبتلا شدن یک نفر به اعتیاد جلوگیری کنیم جهش بسیار بزرگی در جامعه رخ می‌دهد.

حسین بختیاری گفت: اعتیاد یک مسیر پیچیده است و نوعی بسیج همگانی برای مقابله با این خطر بزرگ را می‌طلبد. در سال‌های اخیر با نگاه متفاوت جامعه نسبت به این قضیه مواجه شده‌ایم .

وی ادامه داد: در حال حاضر با کمترین امکانات دستیابی به مواد مخدر آسان شده است و این امر موجب افزایش مصرف شده که با ناآگاهی نسبت به عواقب آن همراه است.

بختیاری اشاره کرد: پرداختن به موضوع مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه‌ی شخصی نیست بلکه وظیفه همگانی است و باید از آسیب جدی افراد در معرض خطر با این معضل، جلوگیری شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با نگاه کارشناسی و رعایت حرمت افرادی که به هر نحو دچار اعتیاد به مواد مخدر شده‌اند می‌توان در بهبود سلامت آن‌ها قدم‌های مؤثری برداشت.

وی با اشاره به فعالیت کمپ‌های بدون اخذ مجوز ترک اعتیاد، بیان کرد: در این مراکز احتمال شیوع بیماری و یا عوارض ناشی از پیشگیری نامناسب در برابر اعتیاد مشاهده می‌شود. یکی از اقدامات مهم در این زمینه شناسایی کمپ‌های بدون مجوز در شهرستان اراک است.

به گزارش ایسنا، کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان اراک نیز سم‌زدایی بدون دارو را یکی از روش‌های درمانی در کمپ‌های موجود عنوان کرد و گفت: در این روش بیمار بدون دارو تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ کمپ ترک اعتیاد در شهرستان فعال هستند و باید توجه داشت فعالیت کمپ‌های بدون مجوز کاهش راندمان کمپ‌های مجاز فعال را به همراه می‌آورد.

حسن طهماسبی در خصوص پذیرش افراد در کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: نحوه‌ی پذیرش در کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت داوطلبانه و اختیاری است.

وی بیان کرد: افرادی که دارای میانگین سنی ۱۸ الی ۲۲ و ۳۰ الی ۵۰ سال هستند می‌توانند برای درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه کنند.

طهماسبی اضافه کرد: مصرف هرگونه مواد مخدر در کمپ‌های ترک اعتیاد ممنوع است .

این مقام مسئول، کمبود نیروی انسانی و مشکل مالی افراد جهت درمان و حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد را از چالش‌های موجود عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دبیر شبکه اعتیاد سازمان‌های مردم نهاد استان نیز، ساماندهی بحث نظارتی در ارتباط با فعالیت کمپ‌های بدون مجوز را از اقدامات مهم در این زمینه برشمرد.

رحیم افکاری مسئول برگزاری مسابقات ملی مهارت اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به گسترش مهارت‌آموزی در کمپ‌ها افزود: متأسفانه شرایط مهارت‌آموزی در کمپ‌ها مهیا نیست .

رحیم افکاری در پایان به آمادگی اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان در خصوص برگزاری آموزش‌های مهارتی بطور رایگان در صورت فراهم کردن شرایط مناسب در کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان شناسایی کمپ‌های غیرمجاز و برخورد با آن‌ها و همچنین حضور یک پزشک فنی دارای اطلاعات بروز در کمپ‌ها بعنوان دستور کار این جلسه مصوب شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.