مقیمی: نقش کم رنگ صنایع در مقابل تیمهای ورزشی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر ، محمد حسین مقیمی ظهر روز سه شنبه درنشست جامعه ورزش استان مرکزی ورزش را ضامن سلامت جامعه دانست و افزود:  صنعت استان در عرصه ورزش نقش کمرنگی دارد و این امر باعث عقب ماندگی در ورزش به ویژه بخش حرفه ای آن می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه و رشد ورزش قهرمانی نیازمند تجهیزات حرفه ای و پشتوانه هدفمند مالی از نخبگان ورزشی است اظهارداشت: این ارتقاء در استان مرکزی تنها با همکاری صنایع صورت می گیرد.

مقیمی با اشاره به اینکه توجه به ورزش به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود اظهارداشت: توجه بیشتر مسئولان به ورزش و جوانان باعث سلامت بیشتر جامعه و کاهش چشم گیر آسیب های اجتماعی می شود.

وی اضافه کرد: اگرفرهنگ ورزش در جامعه گسترش یابد شور و نشاط فراگیر شده و این مهم زمینه ساز پیشرفت در زمینه های علمی، اقتصادی و اجتماعی می شود.

لزوم ترویج ورزش همگانی در جامعه

مقیمی گفت: ورزش در حوزه کارکرد اجتماعی عامل همبستگی و انسجام است و می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی داشته باشد.

وی عنوان کرد: ورزش وسیله‌ای برای اجتماعی شدن و تقویت اراده و اعتماد به نفس و راهی برای کاهش هیجانات و رهایی از تنش‌ها است.

 

 

استاندار استان مرکزی گفت: ورزش موجب سلامت افراد جامعه می‌شود و جامعه‌ای که نیروی انسانی سالم و شادابی داشته باشد این امکان را خواهد داشت که در راستای توسعه واقعی سریع‌تر گام بردارد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج ورزش همگانی در جامعه بیان کرد: برای رشد ورزش همگانی باید بین مردم ، مدیران و دستگاهای دولتی هماهنگی ایجاد شود تا افراد ورزش همگانی را جزئی از رفتار خود بدانند.

وی اظهار کرد: ایجاد انگیزه در مردم برای انجام فعالیت های ورزشی، بستر سازی و ایجاد تجهیزات ورزشی، افزایش آگاهی مردم نسبت به رشته های همگانی از جمله راهکارهای لازم برای رشد و موفقیت بیشتر ورزش همگانی در سطح جامعه است.

باید به ورزش قهرمانی نیز در کنار ورزش همگانی اهمیت داده شود

مقیمی با بیان اینکه باید به ورزش قهرمانی نیز در کنار ورزش همگانی اهمیت داده شود اضافه کرد: ورزش قهرمانی نیاز جامعه است و گسترش این مهم باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان می شود.

وی بیان کرد: باید برای توسعه ورزش بانوان نیز برنامه ریزی کارشناسی صورت پذیرد و با کشف استعدادها از رده های پایه به قهرمان پروری پرداخته شود.

استاندار مرکزی گفت: منابع و اعتبارات ورزشی باید به طور عادلانه بین تمام نقاط استان تخصیص یابد و هیچ تبعیضی در این زمینه توجیه پذیر نیست.

وی یادآور شد: تمامی مدیران استان به خصوص مدیران ورزشی باید در عمل و گفتار خود صداقت داشته باشند و نباید بیشتر از فعالیت های انجام شده به مردم چیزی بگویند چرا که این مهم باعث جلب اعتماد مردم نسبت به مسوولان می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.