کاهش فرانشیز بیماران سرپایی و بستری در مراکز دولتی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، محمدرضا جیریایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به گام سوم طرح سلامت اظهار کرد: مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت را مربوط به نظام پرداخت و تعرفه پزشکان بوده و بخشی از تعرفه پزشکان مربوط به حق پزشک بود.

وی افزود: در دولت‌های گذشته بحث سلامت در اولویت‌های پایین تری قرار داشت، اما در این دولت به جرات می‌توان گفت اگر سلامت اولویت نخست نباشد، جزء ۵ اولویت اصلی دولت قرار دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان  مرکزی تصریح کرد: در مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت تمرکز اصلی بر بیمه شدگان روستایی و طرح پزشک روستایی بود، بهبود هتلینگ و نیز ماندگاری پزشکان و بویژه متخصصان در مناطق محروم از مزایای مرحله دوم نظام تحول است.

جیریایی با اشاره به بیماران خاص گفت: از مرداد ماه امسال بسیاری از داروهای بیماران خاص که تحت پوشش بیمه نبودند، پوشش بیمه‌ای گرفتند و در حال حاضر تمام برندهای داروهای آن برای شرکت‌های بیمه‌ای قابل قبول است.

وی افزود: با توجه به اجرای کتاب ارزش‌های نسبی خدمات و افزایش هزینه‌های خدمات سرپایی به منظور ثابت ماندن پرداختی بیماران فرانشیز آزمایش و تصویربرداری از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد و سایر خدمات به۱۵ درصد کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان  مرکزی تصریح کرد: در راستای کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم اجرای این طرح از ابتدای مهرماه اغاز شده و در حال اجراست.

جیریایی با اشاره به کاهش فرانشیز روستائیان گفت: در بخش بستری فرانشیز بیماران در صندوق روستائی از ۵ درصد به۳ درصد و در سایر بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران و سایر بیمه‌شدگان سازمان‌های بیمه‌گر پایه به ۶ درصد کاهش یافته است.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. محمدی گفت:

    باسلام-ضمن عرض تبریک جناب آقای دکترطاهراحمدی تیم تحت مدیریتش که توانستند این طرح عظیم را باکمترین مشکل درسطح استان اجرایی کنند به نظرمن لازم است دوستان مرکزی دیلی دراین زمینه گزارش مبسوطی تهیه وازدست اندرکاران این طرح(پزشکان-پرستاران-ماماماها-کادردرمانی-اداری خدماتی)تقدیرتشکرگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.