طراحی و ساخت هیتر فشار قوی نیروگاهی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مدیرعامل شرکت دقت آزمون آریا و مسوول گروه تحقیقات دانش بنیان این تجهیزات نیروگاهی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هیتر فشار قوی نیروگاهی با نصب در فرایند کار نیروگاه وظیفه پیش گرم کن یکهزار تن آب در ساعت را برعهده دارد که این آب پس از گرم شدن، وارد بویلر می شود.

«مجید برقانی فراهانی» افزود: وزن هر یک از این هیترها ۴۶تن است و دارای دو هزار و یکصد لوله و قطعات سنگین است که ضخامت برخی از قطعه ها که نیاز به تراشکاری ، خم و سوراخ کاری دارند بین ۱۷۰ تا ۴۵۰ میلیمتر است که دقت و شرایط خاص را می طلبد.

وی گفت: برای طراحی و ساخت این هیتر فشار قوی نیروگاهی سه میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات دانش بنیان پارک علم و فناوری بوده است.

برقانی توضیح داد: این شرکت توان ساخت پنج دستگاه هیتر فشار قوی نیروگاهی در سال را دارد که با شرایط تحریم توانسته مشکل کشور را در تامین این تجهیز مهم نیروگاهی پاسخگویی کند.

وی توضیح داد: دانش فنی ساخت هیتر فشار قوی نیروگاهی با کشورهای ایتالیا و چین بوده و هزینه خرید هر دستگاه هیتر هم اینک یک میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه این شرکت توان تعمیرات اساسی هیترهای فشار قوی و تعویض و اصلاحات نواقص آن را نیز دارد افزود: همت متخصصان داخلی در دستیابی به دانش فنی و ساخت هیتر فشار قوی نیروگاهی توانسته برای هر دستگاه حداقل ۹۳۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کند و علاوه بر آن موجب قطع وابستگی برای تامین آن شده است.

برقانی خاطرنشان کرد: حمایت های دولت و پارک علم و فناوری برای به ثمر رسیدن این ایده در شرکت خصوصی دانش بنیان سبب شده که کارسازی برای پنج شرکت زیردستی و حداقل برای ۵۵ نفر فراهم شود.

شرکت دقت آزمون آریا یکی از ۱۴ شرکت دانش بنیان استان مرکزی است که از سال ۸۵ تاسیس شده و در حوزه کالیبراسیون دستگاه های تست ضربه و ساخت هیترهای فشار قوی نیروگاهی فعالیت دارد.

دانش فنی هیترهای فشار قوی نیروگاهی این شرکت در جشنواره بین المللی علم تا عمل به عنوان طرح برتر ملی شناخته شده و تاییدیه معاون فناوری و نوآوری این جشنواره را کسب کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.