رفع مشکلات شهرستان های استان در گرو همدلی بیشتر مردم و مسئولین

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، شاید طرح این نکات از سوی برخی از نمایندگان در حالی مطرح می شود که آنان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی احساس می کنند دست خالی وارد میدان رقابت شده اند و برای برنده شدن در این رقابت سعی در شمشیر کشیدن بر روی مردم هم استانی خود دارند؛ آنها به زعم خویش پاره ای از مشکلات موجود در این شهرستان ها را چماق کرده و بر سر مسئولین و سایر مردم شهرستان های استان مرکزی می کوبند.

اما این سئوال مطرح می شود که آیا این نمایندگان دلسوز مردم در طول سه سال عهده داری مسئولیت به فکر رفع مشکلات مردم شهرستان های خویش بوده اند یا نه به یکباره راه برون رفت از تمامی مشکلات را فرار از استان صنعتی و مفاخر پرور مرکزی دانسته اند!؟

جدایی ساوه از استان مرکزی درمان دائمی مشکلات مردم نیست

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جدایی ساوه از استان مرکزی گفت: مشکلات در تمامی شهرستان های استان مرکزی و حتی در تمامی نقاط کشور وجود دارد ولی هرگز کسی ساز جدایی از سرزمین پدری خویش را سر نداده است.

وی ادامه داد: جدایی شهرستان های ساوه، دلیجان و محلات از استان مرکزی شاید درمانی مقطعی برای رفع مشکلات تلقی شود اما هرگز نمی تواند مرهمی دائمی بر روی زخم های نیشتر خورده مردم این شهرستان ها بعد از جدایی باشد.

یکی دیگر از شهروندان هم در این رابطه ابراز کرد: اگر کمی آگاهانه و فارغ از خواسته های شخصی به این موضوع بیندیشیم به این نتیجه خواهیم رسید که انتزاع دو قطب صنعتی کاوه و دلیجان، همچنین مرکز پرورش گل و گیاه محلات از استان مرکزی به نفع هیچکس حتی مردم این شهرستان ها و نمایندگان مطرح کننده این خواسته نمی باشد.

وی بیان داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به فکر رفع مشکلات مردم به صورت ریشه ای و اصولی باشند نه اینکه خود مشکلی بر بار مشکلاتشان اضافه کنند.

ساوه از استان مرکزی جدا نخواهد شد

استاندار مرکزی در خصوص انتزاع ساوه از استان مرکزی گفته است: با پیگیری های صورت گرفته در وزارت کشور جدایی ساوه از استان مرکزی تحقق نخواهد یافت و این شهر صنعتی همچنان در مجموعه استان مرکزی باقی خواهد ماند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر همگرایی بیشتر مردم شهرستان های استان مرکزی گفت: انتزاع ساوه، دلیجان و محلات از استان مرکزی اشتباه بزرگی است؛ لذا اجازه هیچگونه تغییر نقشه جغرافیایی در استان مرکزی داده نخواهد شد.

عباس رجایی با اشاره به اینکه موضوع بی اساس انتزاع سه شهرستان استان مرکزی به جز نارضایتی و کاهش دامنه همگرایی در بین مردم استان حاصل دیگری ندارد، اظهار داشت: مردم باید بدانند که الحاق این شهرستان ها به قم نه تنها سودی را در پی ندارد بلکه آهنگ توسعه را کندتر نیز می کند.

 نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی پاسخگوی خبرنگار مهر در رابطه با انتزاع ساوه از استان مرکزی نبود و این بحث را همان مباحث مطرح شده در سایت های خبری و مجلس شورای اسلامی دانست.

شهلا میرگلو بیات مسافت ساوه از اراک را علتی برای جدایی شهرستان ساوه از استان مرکزی دانسته و می گوید: مردم ساوه باید برای رفع مشکلاتشان دائم مسافت دو ساعت و نیم تا اراک را  طی کنند.

وی همچنین موضوع انتزاع را مورد جدیدی تلقی نمی کند و گفته است: موضوع انتزاع در مجلس های هفتم و هشتم و نهم نیز مطرح شده است.

میرگلوبیات همچنین گفته است: در ابتدا به دنبال تعامل با مسئولان استان بودم ولی از طرف مسئولان استان نگاه این طور نبود.

مردم چشم انتظار همگرایی مسئولین / جدایی شهرستان های استان مرکزی آب در آسیاب دشمن ریختن است

نمایندگان مردم استان مرکزی در شهرستان های مختلف باید بدانند که تنها راه توسعه استان مرکزی و رفع مشکلات آن با همگرایی بیش از پیش مردم و مسئولین، ایجاد اعتماد در مردم نسبت به مسئولین و ترغیب آنها نسبت به رفع مشکلات مردم میسر خواهد شد، ضمن اینکه کاستی ها در تمامی نقاط کشور مشهود است و خاص شهرستان ویژه ای نیست سعی مسئولین هم رفع مشکلات مردم است.

دوری و مسافت ساوه از مرکز استان بر گردن مسئولین نیست بلکه بعد مسافتی و وضعیت جغرافیایی این شهرستان این شرایط را ایجاب نموده؛ اما بهتر است در فضای کنونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دعوت مردم به صبر و مسئولین استانی هم با دید مثبت تری نسبت به رفع مشکلات مردم این شهرستان ها سریعتر از قبل گام بردارند و بیش از گذشته به رفع کاستی های شهرستان های استان صنعتی مرکزی بپردازند.

مسئولین همواره باید با اطاعت از فرمایشات ولایت فقیه پا در راه مسیر توسعه، آبادانی و همگرایی بیشتر مردم کشور در شرایط فعلی بردارند نه اینکه با مطرح کردن صحبت هایی این چنینی بدون پایه و اساس دشمن را در راه رسیدن به اهدافش که همانا تفرقفه افکنی در بین مردم است شاد نمایند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.