ملکی:فعالیت‌های کاذب از تهدیدهای جدی حوزه ورزش است

به گزارش مرکزی دیلی، سعید ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متأسفانه امروز تهدیدهای جدی حوزه ورزش را تهدید می‌کند که وجود سرگرمی، فعالیت‌های کاذب و قابل دسترس در مقایسه با انجام فعالیت‌های ورزشی از مهم‌ترین این تهدیدها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: افزایش تورم و تأثیر منفی آن در انجام فعالیت ورزشی، کمبود سهم ورزش در سبد هزینه خانوار، هزینه نسبتا بالای امکانات ورزشی و جایگزین شدن تدریجی ارزش‌های کاذب در بین ورزشکاران از دیگر تهدیدهای جدی حوزه ورزش است که اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود، در آینده با کم‌رنگ شدن فعالیت‌های ورزشی در جامعه مواجه خواهیم شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای ورزشی استان بیان کرد: وجود بخش‌های اقتصادی و صنعتی برای حمایت از تیم‌ها در میادین ورزشی، موقعیت جغرافیایی مطلوب استان و استقبال بی‌شائبه اقشار مختلف مردم از فعالیت‌های ورزش قهرمانی و همگانی از نقاط قوت استان در حوزه ورزش به شمار می‌رود.

به گفته وی بهره‌وری پایین در استفاده از امکانات و تجهیزات موجود بخش تربیت بدنی، عدم توجه به استاندارد خاص در ساخت و ساز اماکن ورزشی توسط برخی دستگاه‌های اجرایی، اعمال محدودیت برخی سازمان‌ها در استفاده عموم مردم از امکانات ورزشی، کمبود نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کمبود امکانات در باشگاه‌های ورزشی، عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در ورزش پایه و سرمایه‌گذاری در رشته‌های تفریحی، عدم توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، نامتناسب بودن منابع اعتباری و وابستگی شدید اداره ورزش به منابع دولتی و کمبود مشارکت بخش غیر دولتی نیز از نقاط ضعف این حوزه است.

ملکی تعداد اماکن ورزشی استان را ۶۷۸ مجموعه اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۲۰۲ مورد متعلق به اداره ورزش و جوانان، ۳۰۵ مورد متعلق به بخش خصوصی و ۱۷۱ مورد متعلق به ادارات دولتی است.

وی افزود: هم اکنون سرانه استاندارد فضاهای ورزشی متعلق به اداره ورزش ۶۰ درصد، دستگاه‌های دولتی ۴۲ درصد و بخش خصوصی ۱۸ درصد است و کسری سرانه در فضاهای متعلق به اداره ورزش ۱۴ درصد، بخش دولتی ۱۴ درصد و بخش خصوصی نیز هشت دهم درصد است که در مجموع باید گفت کمبود سرانه ورزشی استان ۳۶ درصد می‌باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.