استاندار مرکزی: تعهدات اشتغالزایی بانک های استان باید تا پایان آذرماه عملیاتی شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، « محمد حسین مقیمی » روز شنبه در هشتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی افزود: بانک های عامل استان مرکزی باید تا آذرماه حداکثر پرداخت تسهیلات را به مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی استان مرکزی انجام دهند و تا پایان این ماه روال تکلیف قانونی خود را به اتمام رسانند.

وی ادامه داد: نهادهای حمایتی استان مرکزی به منظور توانمندسازی و استغالزایی مددجویان و خروج آنها از چرخه فقر فعالیت می کنند و بایستی با سرعت عمل بالا در این حوزه اقدام کنند.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: تعامل بانکها با نهادهای دولتی ارتباطی دوسویه و هدفمند است و اگر بانکها در خصوص تکالیف محوله کوتاهی و کندی کنند پذیرفته نیست.

وی گفت: بانکهای خصوصی که داوطلبانه از محل صندوق توسعه ملی سهمی دریافت کرده اند و به تعهدات خود عمل نمی کنند در عمل به دلیی برای عقب ماندگی عملکرد دولت در حوزه اشتغالزایی و اعطای تسهیلات تبدیل شده اند.

مقیمی ادامه داد: همچنین کارخانه ها و کارگاه هایی که با جذب سرمایه در استان مرکزی به بهره برداری می رسند باید از نیروی کار بومی استان استفاده کنند و تا بیکاری در این استان کاهش یابد.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی در این نشست گفت: ۲۶۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال تسهیلات از محل بند (د) تبصره ۱۷ قانون بودجه در سال جاری با عاملیت ۲۲ بانک خصوص و دولتی به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان مرکزی اختصاص یافته است.

«ناصر شیخی» افزود: از این میزان اعتبار ۴۳۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بقیه سهم بهزیستی استان است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون یکهزار و ۱۳۸ طرح با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی و از این میزان ۲۶۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال به مددجویان نهادهای حمایتی استان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: این تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال با اقساط ۶۰ ماهه به این مددجویان پرداخت شده است.

شیخی ادامه داد: یکهزارذ و ۴۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات امسال به طرح های ایجادی و توسعه ای اشتغالزایی استان مرکزی ابلاغ شده است که از این میزان تا کنون ۱۶۴ میلیارد ریال طرح مصوب و به بانک ها معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: ار ابتدای سال جاری تاکنون از میزان طرح ها مصوب شده ۵۹۴ میلیارد ریال انعقاد قرارداد و۴۹۳ میلیارد ریال نیز تسهیلات پرداخت شده است.

در این نشست ۳۰ طرح به مبلغ ۴۰۶ میلیارد و۱۵۰ میلیون ریال برای اجرای طرح های توسعه ای و ایجادی در شهرستان های مختلف استان مرکزی با عاملیت شش بانک به تصویب رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.