فعالیت سامانه “تدکام” در استان مرکزی
به گزارش مرکزی دیلی، مجید طاعتی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه استانداریها موظفاند متولی امر ایجاد و توسعه پرتالهای استانی باشند اظهار کرد: یکی از تکالیف مشخص و مهمی که بر عهده استانداریها گذاشته شده بحث پیگیری ایجاد پنجره واحد خدمات دولتی است که در این راستا ما این پنجره را در قالب پروژه پرتال استانی آماده و ایجاد کرده ایم.
وی افزود: براساس تکلیفی که در نخستین جلسه کارگروه توسعه و دولت الکترونیک بر عهده دستگاههای اجرائی گذاشته شده، کسب خدمات دستگاههای اجرائی و گزارش آن به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه استانی ریاست جمهوری است .
طاعتی تصریح کرد: دستگاههای اجرایی موظف هستند تا پایان امسال خدماتی که به مردم ارائه می کنند را در سایت خود منتشر کرده و به مردم نیز اطلاع دهندو بنابراین آنها باید اطلاعات کاملی از میزان خدمات ارائه شده اعم از اینکه این خدمات از طریق سنتی و یا دفاتر پیشخوان دولت هستند گزارش دهند و گزارش دریافتی را به اطلاع استانداری برسانند.
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری مرکزی با اشاره به اینکه هنوز خدماتی در استان مرکزی هستند که الکترونیکی نشده گفت: در این زمینه ما سامانه ای را برنامه ریزی کردهایم به نام سامانه تدکام که وظیفه دریافت خدمات دستگاههای اجرائی و ابلاغ آنها به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه استانی ریاست جمهوری را دارد.
طاعتی افزود: هدف از اجرای این سامانه جلوگیری از اتلاف زمان، انجام دستی فرآیند و حل مشکلات بروکراسی کاغذی و در نتیجه افزایش دقت در ارسال و دریافت اطلاعات است.
وی تصریح کرد: ما به عنوان نخستین استانداری در کشور این سامانه را پیش بینی کرده و در اختیار دستگاههای اجرایی استان گذاشته ایم تا بتوانند گزارش خدمات خود را از طریق این سامانه به اطلاع استانداری برسانند.
طاعتی بااشاره به اساس این سامانه گفت: دستگاههای اجرائی خدمات خود را در قالب فرمهای از پیش تعیین شده باعنوان پیوست ب ضوابط فنی اجرائی دولت نسبت به گزارش خدمات خود اقدام کنند و این فرمی است که به ازای هر خدمت باید تکمیل شود و برای استانداری و معاونت مربوطه ارسال شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات استان افزود: اقدام بعدی در راستای این موضوع تصویب فرمهای تکمیل شده در معاونت و ابلاغ آنها به استانها بوده که با اجرای این تصویب برای هر خدمت یک کد یونیک در نظر گرفته تا این خدمات دسته بندی و بررسی و در نهایت برای هر کدام از این خدمات یک کد منحصر به فرد ایجاد شود تا از طریق آن پیگیری و فرآیند الکترونیکی خدمات به خوبی انجام پذیرد.
وی افزود: براساس فرمها بررسی خدمات و فرآیند ارائه خدمات صورت می گیرد و درصورت زائد بودن بخشی از آنها نسبت به حذفشان اقدام می شود.