مدیرکل گردشگری استان مرکزی خواستار شتاب بخشی در پرداخت تسهیلات شد

به گزارش مرکزی دیلی، سید «محمد حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درحال حاضر ۲۷ طرح زیربنایی و مهم گردشگری و خدماتی به عنوان متقاضی در صف تسهیلات بانکی هستند.

وی بیان کرد: رقم تسهیلات مورد نیاز این متقاضیان بیش از دو هزار میلیارد ریال است که بانکهای عامل با شرایط رقم بازپرداخت ۱۹ درصد در حوزه سرمایه ثابت و ۲۱ درصد در حوزه سرمایه در گردش بایستی آنها اعطا کنند ولی روند آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی عنوان کرد: این استان در قلب ایران و در مسیر تردد اصلی استانهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و تقویت زیرساختهای گردشگری و خدمات رفاهی آن در قالب مجتمع های بین راهی، اقامتگاههای مسافرپذیر و سایتهای گردشگری ضروری است.

حسینی ادامه داد: حمایت متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و پرداخت تسهیلات برای تحقق طرح های مذکور حداقل ۱۵ هزار شغل مستقیم و پایدار در استان مرکزی ایجاد می کند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت حوزه گردشگری در جدا کردن اقتصاد کشور از نفت می طلبد دولت حمایتهای ویژه ای را در این خصوص اعمال کند و با تدبیر موثر در کاهش نرخ سود سهیلات اعطایی و سرعت بخشی به عملیاتی شدن بسته های خدمتی سرمایه گذاری انگیزه مداری در این بخش را افزایش دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.