احیا کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای آیینه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، زهرا مهاجرانی طی نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگسرا به سه صورت و از طریق درآمدهای فرهنگسرا، کمک‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد، مشارکت‌های مردمی و مسئولین صورت می‌گیرد.

 

وی ضمن تشریح فضای داخلی فرهنگسرا و با اشاره به چهار طبقه بودن فرهنگسرا، عنوان کرد: در حال حاضر سه طبقه از این فضا با ۳۷ کلاس در اختیار دانشگاه علمی کاربردی است و فرهنگسرا از استفاده از این کلاس‌ها محروم است.

 

مهاجرانی افزود: در گذشته سرسراهای فرهنگسرا فعال بودند اما، مدتی است که یکی از بزرگترین سرسراها در اختیار مجتمع دیجیتال قرار گرفته است و فرهنگسرا به دو سالن شامل مجموعه اداری، گردهمایی و نگارخانه خلاصه شده است.

 

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک ادامه داد: علیرغم درآمد کم فرهنگسرا اما، با جلب مشارکت سازمان‌ها، مراکز فرهنگی و مؤسسات و تعامل با هنرمندان و همکاری انجمن‌های مستقر در فرهنگسرا برنامه‌ها را اجرا کرده‌ایم و این در حالی است که برای اجرای برنامه‌ها از کمک مسئولین و حتی اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز محروم بوده‌ایم و تنها در بخش عمرانی به منظور تعویض سیستم گرمایشی و سرمایشی از حمایت استانداری بهره‌مند شدیم.

 

استقرار ۱۰ انجمن فرهنگی هنری و حضور پنج انجمن ادبی در فرهنگسرای آیینه

 

وی اظهار کرد: در فرهنگسرای آیینه در مجموع ۱۰ انجمن فرهنگی هنری استقرار دارند و انجمن‌های ادبی شامل حافظ‌خوانی، مثنوی‌خوانی، شعر جوان و محراب نیز نشست‌های ادبی خود را به صورت هفتگی در فرهنگسرای آیینه برگزار می‌کنند.

 

مهاجرانی ادامه داد: در نیمه نخست سال میزبان برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی از جمله اردیبهشت تئاتر، جشنواره تئاتر استان مرکزی، جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای آفتاب و جشنواره سراسری اخلاق و آداب رضوی بوده‌ایم.

 

مدیرفرهنگسرای آیینه اراک همچنین ویژه برنامه‌های اعیاد مذهبی و ایام‌الله، همایش و نمایشگاه در خصوص عفاف و حجاب، هفته دفاع مقدس و سوم خرداد و همکاری و حمایت از برگزاری جلسات NA به صورت رایگان را از جمله برنامه‌های برگزار شده در این مدت عنوان کرد.

 

وی حمایت کامل از مؤسسات خیریه کوکان بی‌سرپرست و خیریه جامع امام علی(ع)، اجرای نمایش به نفع کودکان سرطانی را از اقدامات فرهنگسرا برشمرد.

 

مهاجرانی راه‌اندازی و فعالیت سایت فرهنگسرا را از اقدامات نیمه نخست سال برشمرد.

 

وی ضمن اشاره به اجرای ۲۶۶ برنامه در شش ماه سال جاری در این مرکز فرهنگی، گفت: نگارخانه استاد اسماعیل آشتیانی ۱۴۳ روز فعال بوده است.

 

وی برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویی، تجلیل از فعالان قرآنی در ماه مبارک رمضان، مشارکت با مؤسسه قرآنی اصحاب‌الثقلین در برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن را از فعالیت‌های قرآنی فرهنگسرای آیینه عنوان کرد.

 

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک تشکیل کارگروه قرآنی در جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی با مشارکت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل کارگروه مشورتی از بین هنرمندان و مراکز فرهنگی هنری همسو با فرهنگسرا را از اقدامات مهم فرهنگسرای آیینه برشمرد.

 

احیای کلاس‌های آموزشی در فرهنگسرای آیینه اراک

 

مهاجرانی گفت: به منظور احیای برنامه‌های آموزشی در فرهنگسرا ۲۴ عنوان آموزش با مشارکت مستقیم انجمن‌های فرهنگی هنری در زمینه هنرهای تجسمی، سینمای جوان، هنرهای نمایشی، تعزیه، خوشنویسی، موسیقی، قران و نماز پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: رویکرد ما بیشتر برگزاری دوره‌های آموزشی است که کمتر در اراک به آنها پرداخته می‌شود یا اینکه تاکنون اجرا نشده است.

 

اجرای موسیقی با افول مواجه شده است

 

مهاجرانی با بیان اینکه برای اجرای موسیقی با افول مواجه شده‌ایم، اظهار کرد: با رونق گرفتن کنسرت‌های خارج از استانی در داخل استان کم کم از اجرای کنسرت داخلی که توسط گروه‌های استانی تشکیل می‌شد کاسته شد تا حدی که حدود یک سال و نیم است که بسیاری از این گروه‌ها به انزوا رفته‌اند و در نیمه نخست امسال تنها سه کنسرت داخلی سرانجام گرفته است.

 

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک تصریح کرد: اغلب گروه‌های داخلی به دلیل عدم استقبال تماشاگران از برگزاری کنسرت خودداری می‌کنند چون هجوم گروه‌های خارج از استان مجالی برای اجرای کنسرت‌های داخلی نگذاشته است.

 

شورای تعزیه استان فاقد برنامه است

 

وی اظهار کرد: علیرغم استقرار شورای تعزیه در فرهنگسرای آیینه، اما هیچ فعالیتی از این شورا دیده نشده است.

 

مهاجرانی یادآور شد: اگر چه انجمن‌های ادبی نشست‌های هفتگی خود را در فرهنگسرا برگزار می‌کنند، اما تاکنون همایشی برگزار نکرده‌اند و خروجی این نشست‌ها را شاهد نبوده‌ایم که البته این انجمن‌ها نیازمند حمایت مسئولین هستند.

 

وی در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در زمینه سبک زندگی، عفاف و حجاب، نماز و مهارت‌های زندگی که علیرغم صرف بودجه‌های بسیار، اغلب تکراری هستند و هیچ خروجی ندارند، عنوان کرد: بر این اساس پرسنل این فرهنگسرا که خود از اهالی فرهنگ و هنر هستند به منظور ایجاد نوآوری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و اجرای تخصصی‌تر برنامه‌ها، پنج طرح با عنوان مشق عشق در زمینه سبک زندگی، طرح‌نامه آموزشی تاج بندگی در زمینه عفاف و حجاب، طرح‌نامه آموزشی یاوران نماز، طرح جشنواره کودک و نوجوان و طرح نمایشگاه کتاب را طراحی و تدوین کرده‌اند و در حال رایزنی با ادارات و سازمان‌ها برای اجرا هستند.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. مطلع گفت:

    خیلی جالبه ایشون الان و بعد این چند سال که معلوم نیست پول های گرفته شده از ارشاد و دانشگاه علمی کاربردی را چکار کرده الان اومده میگه تازه میخوایم این کارو بکنیم! فکر کنم قراره ایشون رو بردارن که دارن اینطوری فرمایش میکنن وگرنه زمان سرهنگ مشایخی همین خانم سرهنگ هیچ کاری انجام نمیداد و اصلا برای رسانه ها ارزشی قائل نبود.بهر حال شب تموز گذشت و لب تنور گذشت… امیدوارم بتونن اون دنیاجوابگوی خدا باشند بابت فرصت سوزی های زیادی که توی این چند سال انجام شد. بابت فراری دادن فرهنگیان و هنرمندان. ایکاش قانون پیگیر کم کاری های مدیرانی از این دست می شد که معلوم بشه این چند ساله برای فرهنگ این شهر چکار کرده که الان اینطوری اینقدر دست از خود راضی حرف میزنه… البته خود همین یه جور دست پیش گرفتنه…

  2. آموزشگاه فرهنگی هنری گفت:

    طبق مصوبه ۴۷۷ و ۴۷۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر حمایت از آموزشگاه های آزاد ، فرهنگسرا حق برگزاری این کلاس ها را ندارد اما متاسفانه چون مدیر فعلی از اهالی فرهنگ و هنر استان نیست هنوز کارکرد فرهنگسرا را نمی داند و گهگاه از این ادعاهای فضایی بروز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.