تاسیس مراکز آموزشی راهی برای توسعه پارک شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مرادعلی عباسی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، در حاشیه بازدید از پارک شهر اراک با اشاره به اهمیت این پارک در کلانشهر اراک اظهار کرد: پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین پارکهای این شهر است این پارک به سبب نبود فضای شهری کافی از فضای سبز مناسبی برخوردار نیست  نیز با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: در این پارک افراد پر خطری هستند که تردد شهروندان در این پارک را کمتر کرده که از نظرشهروندان معضل محسوب می‌شود که سلامت بهداشت پارک و شهروندان را تهدید می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به تاسیس چندمرکز آموزشی و بهزیستی در اطراف پارک گفت: اگر در اطراف این پارک تعدادی مراکز آموزشی تاسیس شود سلامت اجتماعی وبهداشتی  ونیزاز فضای زیبای برخوردار می شود.

عباسی تصریح کرد: به سبب وجود قبرستان قدیمی و حضور افراد پر خطر که در اطراف این پارک  هستند شهروندان کمتر برای تفریح  به این پارک می آیند.

وی افزود: با در نظر گرفتن حقوق شهروندان  باید عزم را جزم کرد و برای بهسازی وسالم‌سازی این  پارک اقداماتی را انجام داد برای  اجرای این اقدام نیاز به همکاری تعدادی از مسئولان  از جمله نیروی انتظامی و فرمانداری شهرستان اراک داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به بهتر کردن شرایط این پارک گفت: مامی‌توانیم با همکاری مردم فضای این پارک را پاکیزه نگاه داریم و درقسمتی از پارک که به سبب نداشتن چمن  چهره ای نازیبا به پارک داده است دوباره چمن کاری کنیم.

عباسی افزود: در قسمت بازی کودکان باید وسایل بازی بیشتر با طراحی زیباتری  نسب کنیم تا شهروندان انگیزه رفتن به این پارک را داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به توسعه زیرساختهای تفریحی و خدمات رفاهی در شهرها به سبب توسعه زندگی شهری گفت: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست و شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند.

عباسی افزود: در این میان فضاهای سبز شهری به عنوان جزء ضروری و لایفنک پیکره یگانه شهر ها در متابویلسم آنها نقس اساسی را دارا بوده که کمبود آنها می‌توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع به حساب می آید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.