مردم استان مرکزی پنج میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات پرداختند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘مهدی زندیه وکیلی’ روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۷۰ درصد از این کمک ها، از سوی مردم موحد و مومن کلانشهر اراک بوده و بقیه را نیز دیگر مردم نقاط استان پرداخته اند.

وی ادامه داد: همچنین بانوان استان مرکزی بیش از سه و نیم کیلوگرم طلا برای ساخت باب الراس حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) اهدا کردند که بیش از ۵۰ درصد آن را مردم مومن شهرستان ساوه اهدا کرده اند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تعهد کرده است که عملیات سنگفرش ششصد و شش ستون صحن مقدس حضرت زهرا(س) در شهر نجف را انجام دهد که نشست های بسیاری با صاحبان معادن سنگ شهرستان محلات برگزار شده و آنها نیز مشتاق انجام این کار هستند که پیش بینی می شود بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این انجام این کار نیاز است.

وی اظهار کرد: تمامی فعالیت های فنی مربوط به بازسازی عتبات عالیات در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا بر عهده ۸۰ مهندس اهل استان مرکزی است که این مهم نیز جایگاه این استان را در عملیات بازسازی عتبات عالیات ارتقا داده است.

زندیه وکیلی یادآوری کرد: عملیات ساخت باب الراس حضرت عباس(ع) از سوی مردم موحد شهرستان ساوه به پایان رسیده و در اربعین امام حسین (ع) از آن رونمایی شده و به عراق انتقال داده می شود.

ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۳۸۲ با هدف پاکیزگی و نظافت مرقدهای منور، مرمت و بازسازی حرم های مطهر و توسعه این مکان های مقدس تاسیس شده است.

فعالیت این ستاد از سال ۱۳۸۴ در استان مرکزی آغاز شده و اکنون یکی از استانهای پیشتاز در این امر به شمار می رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.