اولین مناظره صنعت‌گران و دانشگاهیان در دانشگاه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری موج، توسلی مدیر عامل شرکت کمباین‌سازی با بیان اینکه صنعت در تأمین امنیت غذایی کشور مهم است و احتیاج به حمایت‌های مالی دولت دارد، افزود: در راستای تعامل دانشگاه با صنعت، مشارکت در طراحی و تولید کمباین نیمه سنگین، مشارکت در طراحی و بومی‌سازی تولید دستگاه‌های آبیاری نوین، احداث کارخانه جدید در خارج از شهر اراک، همکاری‌های مشترک در زمینه ارتقای مدیریت و بهره‌وری منابع تولید را به دانشگاهیان پیشنهاد می کنم.
دکتر حاجی‌بابایی، عضو هیأت علمی دانشگاه اراک، نیز در این نشست گفت: نبود تکنولوژی مناسب، عدم اعتماد در جامعه، عدم ارتباط صنایع با جامعه شهری، از جمله ریشه‌های عقب‌ماندگی و عدم توسعه صنعت است.
شاه‌محمدی مدیر عامل شرکت برین‌ساز هم با بیان اینکه توسعه یک امر فراگیر است گفت: کل جامعه برای رسیدن به این مقصود، باید بسیج شود؛ چراکه برای شکل گیری توسعه باید آن را به یک گفتمان عمومی تبدیل کرد. وی افزود: تحقق توسعه از رسالت‌های دانشگاهیان است؛ چراکه آنهامی توانند توسعه را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنند.
منوچهر توسطی، رئیس خانه صنعت و معدن استان، هم با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه دو بال سرمایه و ثروت مورد نیاز است، گفت: در حوزه صنعت استراتژی توسعه صنعتی برای کشور تعریف نشده و تکلیف صنعتگران برای فردا روشن نیست.
وی با بیان اینکه صنعت قطعا کوتاهی‌هایی دارد، اما؛ ناشی از بی‌توجهی‌اش نبوده است، افزود: جایگزین کردن ماشین‌های فرسوده را در دنیای امروز یک اصل محسوب می شود؛ چراکه دنیا امروز با دستگاه سی ان سی کار می‌کند، اما؛ ما با همان پرس قدیمی هنوز هم تولید می‌کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.