تاکید استاندار مرکزی بر اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از اسیت رسمی استانداری مرکزی، محمدحسین مقیمی با بیان اینکه تاکنون ۳۸ جلسه شورای فرهنگ عمومی با ۲۶۴ مصوبه برگزار شده است، اظهار کرد: این آمار نشان می دهد جلسات شورای فرهنگ عمومی به موقع برگزار شده و مسائل مورد نظر نیز مطرح و تصمیاتی اتخاذ گردیده است.

وی با اشاره به اینکه  این جلسات آثار پر خیر و برکت خود را داشته است، بیان کرد: در شرایطی که با تبلیغات گسترده و جنگ تمام عیار دشمن و همچنین آسیب پذیر بودن جامعه و کم بودن امکانات و فراوانی مشکلات روبرو هستیم ، توانسته ایم پاسخ این جنگ جدی را بدهیم.

مقیمی تصریح کرد: باید مصوبات سال گذشته و جاری جلسات مشترک شورای فرهنگ عمومی را  بررسی کنیم و ببینیم عملکرد این مصوبات در شهرستان چه بوده است و به عنوان شورای فرهنگ عمومی استان برای جبران کمبودها و اجرایی شدن مصوبات تلاش کنیم.

وی افزود: در شهرستان زرندیه طی این دو سال جلسات شورای فرهنگ عمومی ۳۵ مصوبه داشته است که مسئولین شهرستان باید با توجه به مسئولیت خود در مقابل تک تک این مصوبات گزارش ارائه دهند و نحوه اجراشدن آنها مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به نزدیکی فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: باید در رابطه با نقش عزاداری و فرهنگ عاشورایی، فلسفه قیام امام حسین (ع)، فلسفه شهادت، فلسفه اسارت حضرت زینب (س) کارهایی انجام شود که در جامعه اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

  وی اضافه کرد: این موضوع باید به عنوان دستور جلسه عمومی برای شورای فرهنگ عمومی شهرستانها قرار گیرد و قبل از فرارسیدن ماه محرم جلسه ای با  حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار  شود و درخصوص عاشورا و اشکالاتی که در بعضی موارد در عزاداریها مشاهده می شود بحث و بررسی صورت گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.