برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، علی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اهمیت تجلیل از مقام خیرین مدرسه‌‌ساز با توجه به نیاز امروز آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس و بالا بردن سطح علمی دانش‌آموزان گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز بیشترین برنامه‌های خود را بر اساس گسترش فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس تدوین کرده است.

وی افزود: تکریم از خیرین به منظور کمک به نظام آموزشی و ارتقای سیستم آموزشی است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی با بیان اینکه تنها انتظار خیرین تسریع در تکمیل پروژه‌ها است، افزود: در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌‌ساز استان در سال گذشته مجمع خیرین، ۱۰۷ تعهد با اعتبار ۳۱۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال داشته است.

فخاری اظهار داشت: مجمع در سال گذشته، ۲۶ مدرسه در قالب ۱۹۲ کلاس را با اعتبار ۱۸۱ میلیارد ریال ساخت و تحویل داد.

وی عنوان کرد: اهدای ۲۲ قطعه زمین به متراژ ۴۹ هزار و ۷۶۴ متر مربع به ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، خرید تجهیزات به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و اهدای پنج واحد مسکونی در اراک به ارزش ۶۰ میلیارد ریال و وجوه نقدی به ارزش ۹۵۲ میلیون ریال از دیگر تعهدات مجمع خیرین در این جشنواره بود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز استان مرکزی ادامه داد: کمک‌های خیرین مدرسه‌‌ساز نقش مهمی در کاهش مشکلات در فضاهای آموزش دارد و توانسته تحول بزرگی در امر نوسازی مدارس ایجاد کند.

فخاری گفت: خیرین در سال گذشته پنج پروژه را در اراک کلنگ‌زنی کرده و دو پروژه در خمین، یک پروژه در ساوه، یک پروژه در محلات، یک پروژه در زرندیه و سه پروژه در دلیجان را مورد بهره‌‌برداری قرار دادند.

وی همچنین از افتتاح چندین پروژه هوشمندسازی مدارس در استان به‌ویژه در شهرستان محلات خبر داد و گفت: نخستین مدرسه سلامت نیز در میدان ارک اراک به همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته کلنگ‌زنی شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۵۶ خیر مدرسه‌‌ساز در استان وجود دارد که تاکنون ۴۵۰ پروژه را ساخته و تحویل داده است و اکنون ۳۴ پروژه اعم از نمازخانه مدرسه و هنرستان را در دست اقدام دارد.

مدیرکل آموزش و پروش استان نیز گفت: خیرین مدرسه‌‌ساز در دو دهه اخیر کمک‌های زیادی به آموزش و پرورش در توسعه فضاهای آموزشی کرده‌اند.

سیف‌الله کریم‌زاده اظهار داشت: امروز مدرسه‌سازی به یک فرهنگ تبدیل شده و با مشارکت صددرصدی و جهادی مردم استان پروژه مدرسه سلامت برای اولین بار در استان مرکزی در حال ساخت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.