تولید بیش از ۹۰ میلیون گل و گیاه زینتی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اصغر زارعی عصر امروز در جمع خبرنگاران، سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی استان را ۹۹۵ هکتار بیان کرد و افزود: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی از جمله گلهای گلدانی در استان تولید می شود که گلکاران محلاتی در استان در رتبه نخست قرار دارند.
وی افزود: از این میزان ۳۷۱ هکتار فضای گلخانه ای و مابقی فضای باز است که هزار و ۸۲۰ نفر بصورت مستقیم در آن  مشغول به فعالیت هستند.
زارعی گفت: همچنین استان مرکزی با تولید ۱۰۸ میلیون بوته گلهای فصلی نشایی و  ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گلهای گلدانی در سال به ترتیب مقام اول و سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
زارعی گفت: مقصد صادرات این گلها بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس است ولی به دلیل وجود واسطه ها به ویژه در خارج از استان ،آمار و ارقام رسمی صادرات این محصول در استان مرکزی ثبت نمی شود.
وی اضافه کرد: پس از محلات، خمین اراک و ساوه در رتبه های بعدی تولید قرار دارند و گلهای شاخه بریده در آنها تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه گفت: ۹۷  هکتار از اراضی کشاورزی استان نیزبه کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد که سالانه حدود ۲۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی با تلاش ۹۸۰  کشاورز در این زمینها تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با وجود برخورداری از تنوع اقلیمی مناسب یکی از قطب های مهم تولید گل و گیاهان زینتی در کشور است .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.