اجرا طرح نخبه‌یابی و نخبه‌پروری در حوزه ورزش استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، محمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ستاد بازی‌های آسیایی استان از آذرماه سال گذشته فعالیت خود را با هدف برنامه‌ریزی به منظور حضور هر چه بهتر ورزشکاران استان در اردوهای تیم‌‌ملی و بازی‌های آسیابی ۲۰۱۴ کره آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این ستاد بعد از بازی‌های آسیایی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، تصریح کرد: طرح نخبه‌یابی و نخبه‌پروری ورزشکاران استان به عنوان یکی از طرح‌ها و برنامه‌های مهم این ستاد با هدف ارتقای سطح ورزشکاران ملی استان و افزایش کمی و کیفی تعداد ورزشکاران و مدال‌آوران در دوره بعدی بازی‌ها که چهار سال آینده برگزار می‌شود، در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در استان مرکزی از اجرایی شدن این طرح پس از پایان بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: به منظور اجرای این طرح ورزشکاران مستعد و نخبه در رشته‌های فعال استان (زیر مجموعه ۳۶ رشته بازی‌های آسیایی) شناسایی و زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند.

مرادی افزود: ورزشکارانی که زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند تمام مسائل مربوط به تمرینات، تغذیه، آمادگی‌های جسمانی و روحی آنان تحت نظر کارشناسان خبره حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد، تا بتوانند آمادگی خود را برای حضور در اردوهای تیم‌ملی حفظ کنند.

وی افزایش حضور ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی دور بعد و کسب نتایج درخشان توسط آنان را از نتایج قابل پیش‌بینی اجرای این طرح دانست و ادامه داد: طرح نخبه‌یابی و نخبه‌پروری ورزشکاران در دو بخش آقایان و بانوان به اجرا در می‌آید.

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در استان مرکزی گفت: در راستای اجرایی شدن طرح نخبه‌یابی و نخبه‌پروری بلافاصله یک هفته پس از باز‌ی‌های آسیایی نشست‌های هم‌اندیشی به منظور رسیدن به راهکارهای مناسب برای اجرای هر چه بهتر طرح با حضور کارشناسان و افراد مرتبط برگزار و تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

مرادی بیان کرد: اجرای این طرح نیازمند حمایت ارگان‌ها و دستگاه‌هایی چون شهرداری و شورای شهر و صنایع بزرگ استان است و امیدواریم در سایه حمایت‌های مسئولان شاهد حضور و افتخارآفرینی بیشتر ورزشکاران استان در رقابت‌های معتبر پیش رو باشیم.

وی از شناسایی یکصد نفر از ورزشکاران نخبه در بخش آقایان و بانوان خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نخبه‌یابی و نخبه‌پروری چندین ساعت کار کارشناسی توسط کارشناسان خبره ورزش استان که از تجارب بالا و ارزشمندی در عرصه بین‌الملل برخوردار بوده، سال‌ها در تیم‌های ملی تجارب ارزشمندی کسب کرده و با اصول و مبانی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای آشنا هستند، انجام و منجر به شناسایی یکصد نفر از ورزشکاران شده است.

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در استان مرکزی با اشاره به نحوه نخبه‌یابی ورزشکاران گفت: در شناسایی ورزشکاران نخبه که پیش از این توسط مربیان دلسوز و توانمند رشته خود تا سطح کنونی پرورش یافته‌‌اند،آیتم‌هایی چون سوابق و رزومه ورزشکار، موفقیت‌‌های کسب شده

ورزشکار، سن ورزشکار، ماهیت و پتانسیل بین‌المللی رشته ورزشی، وجود امکانات، ترکیب‌ سنجی بدن ورزشکار از قبیل آیتم‌هایی چون وزن، قد، شاخص توده بدن و ترکیبات بدنی مد نظر قرار گرفته است.

مرادی اظهار کرد: در بخش نخبه‌پروری این طرح نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توسعه قابلیت‌های جسمانی و روانی ورزشکاران، تشکیل شناسنامه به منظور کنترل شرایط ورزشکار، برنامه‌ریزی به منظور ارتقای توانمند سازی جسمانی و روانی ورزشکار، ایجاد تعامل سازنده و مناسب بین مربیان و ورزشکاران و هیئت‌ها و فدراسیون‌ها و تلاش در راستای تدوین آیین‌نامه‌های حمایتی از این قهرمانان در دستور کار قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.